Amazon Go: pierwszy sklep otwarty. Nie ma w nim ani kas, ani gotówki, ani kolejek
Klienci, którzy chcą dokonać zakupów w nowym sklepie Amazona, muszą mieć zainstalowaną na swoich smartfonach specjalną aplikację, którą trzeba będzie zeskanować przy wejściu do sklepu. Pojawi się w niej lista zakupionych produktów namierzonych dzięki kamerom i czujnikom umieszczonym w sklepie. Śledzą one ruchy klientów w sklepie i na bieżąco dodają lub usuwają poszczególne produktu z jego listy. W momencie opuszczenia sklepu przed danego klienta z jego karty, dodanej do aplikacji, pobierana jest należność za sprawunki.
Co można kupić w Amazon Go?
Brak kas nie oznacza, że w sklepie nie ma w ogóle obsługi. Pracownicy pomagają bowiem klientom w dokonywaniu zakupów, a także m.in. na bieżąco wykładają towary na półki. Pracownicy zatrudnieni są również w kuchni, ponieważ sklep sprzedaje nie tylko przekąski, ale i śniadania, lunche oraz kolacje.
Problemy w czasie testów
Pierwszy raz sklep Amazona został otwarty testowo tylko dla pracowników giganta w grudniu 2016 roku. Wówczas jednak nie wszystkie transakcje przebiegały pomyślnie. Okazało się, że system ma problemy z poprawną identyfikacją klientów o podobnej budowie ciała.
Póki co Amazon nie poinformował, czy podobne sklepy otworzy w innych miastach.
Źródło: Amazon.com