Ważne decyzje GPW i Zarządu Presto S.A.

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

presto.250x96Wczoraj wieczorem pojawiła się uchwała Zarządu GPW w sprawie wyznaczenia pierwszego dnia notowania w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect praw do akcji Presto S.A. Emitent zadebiutuje 13 września 2012 r., a do obrotu zostaną wprowadzone 4 mln praw do akcji zwykłych serii B. Były one obejmowane w ofercie prywatnej w dniach 23 - 28 maja br., umowy zostały zawarte kilka dni później - 1 czerwca. Wartość nominalna jednego waloru wynosi 10 gr, zaś cena emisyjna - 15 gr, zatem w wyniku emisji Spółka pozyskała 600 tys. zł.

To jednak nie koniec giełdowych informacji na temat spółki! Dzisiaj pojawił się komunikat EBI Zarządu Presto S.A. o zawarciu umowy czasowego wyłączenia zbywalności akcji założycielskich serii A. 11 września br. akcjonariusze posiadający łącznie całą pulę tych nieuprzywilejowanych instrumentów podpisali ze Spółką tzw. „lock-upy”. Stanowią one 88,24 proc. kapitału zakładowego Emitenta oraz dają taką samą ilość głosów na WZA.

Umowy będą obowiązywać przez rok, tj. do 12 września 2013 r. Przez ten czas pięciu akcjonariuszy zobowiązanych jest do niezbywania posiadanych przez siebie akcji pod rygorem kary 50 gr za każdy sprzedany walor, jednak mogą one być handlowane poza rynkiem NewConnect. „Tego typu umowa nadaje sens inwestycji – wskazuje, że wierzę w Presto S.A. i potwierdza moje zaangażowanie w przedsiębiorstwo, ponadto daje mi gwarancję braku niespodziewanych zmian w akcjonariacie. Buduje bezpieczeństwo i zaufanie po obu stronach” – wyjaśnia Krzysztof Sowiński, Prezes Zarządu będący jednocześnie jednym z akcjonariuszy, którzy podpisali umowy „lock-up”.

Presto S.A. – producent nowoczesnych systemów kominowych oraz elementów wentylacji grawitacyjnej – powstała w styczniu 2004 r. Od początku swojego istnienia jej priorytetem jest najwyższa jakość oferowanych towarów i obsługi klienta, a także nieustanny rozwój, podnoszenie kompetencji oraz poszerzanie asortymentu o innowacyjne produkty i zwiększanie udziału w rynku, nie tylko krajowym. Emitent funkcjonuje bowiem także na Liwie, Słowacji i w Czechach. Asortyment kierowany jest nie tylko do instytucji i deweloperów, ale przede wszystkim do klientów indywidualnych – zarówno osób rozpoczynających inwestycje, jak i prowadzących prace remontowe.

Źródło: NewWeb PR / www.newwebpr.pl