Bank i Klient: Wręczone po raz 44
14 grudnia 2011 r. w warszawskim Klubie Bankowca odbyła się ceremonia wręczenia certyfikatów Związku Banków Polskich w ramach Systemu Standardów Kwalifikacyjnych w Bankowości Polskiej. Otrzymało je 162 pracowników polskich banków. Tym samym już ponad tysiąc bankowców legitymuje się tymi certyfikatami.
Karol Jerzy Mórawski
Stopień zawodowy Samodzielnego Pracownika Bankowego w roku 2011 uzyskało 190 pracowników, a stopniem Dyplomowanego Pracownika Bankowego poszczycić się może 860 kolejnych bankowców.
Uroczystość rozpoczął wiceprezes Związku Banków Polskich dr Mieczysław Groszek. Powiedział: – Znajdujecie się Państwo pośród 15 tys. pracowników sektora bankowego, którzy w kilkunastoletniej historii Standardów Kwalifikacyjnych otrzymali certyfikaty, potwierdzające przyznanie stopnia zawodowego. Stopnie te są ważne zarówno dla Państwa osobiście, jak też dla całego sektora bankowego. Pośród 170 tys. polskich bankowców stanowicie Państwo tę część środowiska, która posiada najwyższe kwalifikacje zawodowe. Chciałbym z dużym zadowoleniem podkreślić, że pośród Państwa jest dużo osób na najwyższych stanowiskach menedżerskich: prezesi banków spółdzielczych, dyrektorzy komórek bankowych. To nie tylko docenienie Państwa osobistych umiejętności, ale i sygnał dla całej załogi, że warto się doskonalić. Życzę Państwu, aby ta sama wiedza i kompetencje, które pozwoliły uzyskać certyfikaty, dawały Państwu szanse dalszego rozwoju, a także pełną możliwość wykorzystania tej wiedzy dla instytucji.
Już niebawem System Standardów Kwalifikacyjnych wzbogaci się o kolejny stopień zawodowy. Tym razem będzie on dedykowany głównie osobom odpowiedzialnym za kontakt z klientem w banku i instytucjach pośrednictwa finansowego. O tym, jak ważne jest ustawiczne kształcenie pracowników działów sprzedaży, przypomniał w swym przemówieniu przewodniczący Komitetu ds. Standardów Kwalifikacyjnych, Włodzimierz Grudziński. – System Standardów Kwalifikacyjnych rozwija się. Przed Państwem otwiera się możliwość uzyskania kolejnych stopni. Ale nie chodzi tylko o to, żeby kolekcjonować certyfikaty i dyplomy. Chodzi o to, że w dzisiejszych czasach świat zmienia się niezwykle dynamicznie – i równie dynamicznie zmienia się bankowość. Wniosek z tego, że trzeba cały czas się uczyć i podwyższać swoje kwalifikacje po to, żeby być lepszym profesjonalistą, żeby lepiej wypełniać swoje zadania, ale przede wszystkim po to, aby lepiej służyć klientom. Dziś zdarza się, że to my, bankowcy, musimy nadążać za klientami, którzy nierzadko uczą się sami i potrafią nas zaskoczyć swoją wiedzą – stwierdził.
Podobnie jak cały rynek finansowy UE, również i polski system bankowy musi stawiać czoło kolejnym wyzwaniom. Jeszcze kilka lat temu banki traktowano przede wszystkim jak zwykłe przedsiębiorstwa, a pracowników rozliczano głównie pod kątem skuteczności przeprowadzanych operacji sprzedażowych. ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI