500+ i 300+: lawina wniosków składanych w bankowości elektronicznej

500+ i 300+: lawina wniosków składanych w bankowości elektronicznej
Fot. stock.adobe.com/daviles
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Dziewięciu na dziesięciu wnioskujących o świadczenia 500+ i 300+ w lipcu 2018 r. skorzystało w tym celu z kreatora udostępnionego przez swój bank. W pierwszych dniach sierpnia liczba wniosków o świadczenie z programu "Dobry Start" złożonych wyłącznie kanałem bankowym przekroczyła milion.

9 na 10 wnioskujących o #500plus i #300plus w lipcu 2018 r. skorzystało w tym celu z kreatora udostępnionego przez swój #bank. Liczba wniosków o świadczenie z programu #DobryStart złożonych wyłącznie kanałem bankowym przekroczyła milion @MRPiPS_GOV_PL

W Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju wskazano, że elektronizacja obsługi obywateli jest istotnym elementem cyfrowego państwa usługowego. Cyfrowe rozwiązania powinny być fundamentem systemu informacyjnego państwa, który zostanie zbudowany wspólnie, przez wszystkie resorty.

Sektor bankowy silnie zaangażował się w prowadzone przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekty „Rodzina 500+” i „Dobry Start”. Kilkanaście banków skutecznie zrealizowało wdrożenie w bankowości elektronicznej przyjaznych dla klientów kreatorów usprawniających proces wnioskowania o świadczenie wychowawcze oraz świadczenie dobry start. Współpraca biznesu z administracją w tym zakresie przyczyniła się do sukcesu nowego rządowego programu skierowanego do rodziców, o czym najlepiej świadczą liczby.

Czytaj także: 500 plus i 300 plus: państwo oszczędza miliony złotych dzięki bankom >>>

W lipcu 2018 r. dziewięciu na dziesięciu wnioskujących o 500+ i 300+ skorzystało w tym celu z kreatora udostępnionego przez swój bank.

W pierwszych dniach sierpnia liczba wniosków o świadczenie z programu „Dobry Start” złożonych wyłącznie kanałem bankowym przekroczyła milion.

Przypomnijmy, że wnioski o świadczenia z programu „Rodzina 500 plus” i „Dobry start” można składać online poprzez jeden z trzech kanałów: ministerialny Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia, bankowość elektroniczną oraz Platformę Usług Elektronicznych ZUS.

Wnioski przyjmowane są również w tradycyjnej, papierowej wersji w urzędach miasta lub gminy czy też ośrodkach pomocy społecznej lub innych jednostkach organizacyjnych (np. centrum świadczeń) właściwych dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy. Wnioski można wysłać także pocztą.

Banki, które umożliwiają składanie wniosku o 500+ przez swoje serwisy to:

  1. Alior Bank SA,
  2. Bank BGŻ BNP Paribas SA,
  3. Bank Handlowy w Warszawie SA (przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS),
  4. Bank Millennium SA,
  5. Bank Ochrony Środowiska SA (przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS),
  6. Bank Pekao SA,
  7. Bank Pocztowy SA,
  8. Bank Polskiej Spółdzielczości SA,
  9. Bank Zachodni WBK SA,
  10. Credit Agricole Bank Polska SA,
  11. Euro Bank SA,
  12. Getin Noble Bank SA,
  13. ING Bank Śląski SA,
  14. mBank SA,
  15. Nest Bank S.A.,
  16. PKO Bank Polski SA (oraz Inteligo),
  17. Plus Bank SA,
  18. Raiffeisen Bank Polska SA,
  19. SGB-Bank SA.

Banki, które umożliwiają składanie wniosku o świadczenie dobry start (300+) przez swoje serwisy to:

  1. Alior Bank SA,
  2. Bank BGŻ BNP Paribas SA, (uruchomi kreator po 1 lipca)
  3. Bank Millennium SA,
  4. Bank Pekao SA,
  5. Bank Pocztowy SA,
  6. Bank Polskiej Spółdzielczości SA,
  7. Credit Agricole Bank Polska SA,
  8. Getin Noble Bank SA,
  9. ING Bank Śląski SA,
  10. mBank SA,
  11. Nest Bank S.A.,
  12. PKO Bank Polski SA (oraz Inteligo),
  13. SGB-Bank SA.

Źródło: ZBP