Związek Przedsiębiorstw Finansowych powołuje Komisję ds. Fintech

Związek Przedsiębiorstw Finansowych powołuje Komisję ds. Fintech
Fot. stock.adobe.com / putilov_denis
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Pokazywaniu klientom, jak świadome korzystanie z rozwiązań technologicznych może ułatwić zarządzanie finansami, zoptymalizować je i zwiększyć nad nimi kontrolę to jedno z zadań przedsiębiorstw finansowych, uważają członkowie ZPF, którzy właśnie zdecydowali o powołaniu Komisji ds. Fintech.

Budowanie świadomości nowych rozwiązań technologicznych w obszarze finansów, edukacja konsumentów i innych uczestników rynku, promowanie polskich fintechów, praca na rzecz usuwania barier dla spółek z branży innowacji finansowych – to podstawowe cele, które stawia sobie Komisja ds. Fintech Związku Przedsiębiorstw Finansowych, czytamy w informacji prasowej Związku.

– Członkowie ZPF, reprezentujący częstokroć fintechy, na co dzień mierzą się z szeregiem wyzwań rynkowych. Trudno o praktyków, którzy lepiej rozumieją potrzeby klientów i sektora fintech w Polsce. To właśnie wspólnie z nimi będziemy tworzyć przyjazne środowisko dla rozwoju technologii finansowych – mówi Katarzyna Jóźwik, przewodnicząca Komisji ZPF ds. Fintech i General Manager
w Smartney.

Zaznacza, że ma ambicję, by Komisja była też naturalnym partnerem do dyskusji dla strony rządowej oraz instytucji odpowiedzialnych za tworzenie przepisów związanych z rozwojem sektora fintech w Polsce.

Powołanie Komisji ZPF ds. Fintech jest tym istotniejsze, że branża stoi przed ważnymi wyzwaniami, od których zależy przyszłość rynku w Polsce.  Rok 2023 w pracach Komisji będzie zdominowany przez temat edukacji rynku.

Czytaj także: O zarządzaniu ryzykiem przy tworzeniu fintechu opartego o sztuczną inteligencję i dane

Jak nadążać za kolejnymi rozwiązaniami? Jak poruszać się na planszy korzyści i ryzyk?

Superaplikacje skupiające w jednym miejscu np. zakupy online i rozwiązania finansowe, kolejne formy płatności i finansowania zakupów czy ubezpieczenia w świecie realnym i wirtualnym – to przykładowe obszary, których rozwój w największej mierze będzie zależał od zaufania konsumentów. Na każdym niemal kroku towarzyszą nam sztuczna inteligencja i robotyzacja, zmieniając doświadczenia klientów.

– Dlatego instytucje finansowe powinny skupić się na budowaniu własnej wiarygodności i w pierwszej kolejności pokazywaniu klientom, jak świadome korzystanie z rozwiązań technologicznych może ułatwić zarządzanie finansami, zoptymalizować je i zwiększyć nad nimi kontrolę – mówi Katarzyna Jóźwik.

– Dynamika zmian w sektorze jest tak duża, że legislacja za nimi nie nadąża. I nie dotyczy to jedynie rozrastającego się obecnie metawersum, ale wielu innych obszarów – dodaje.

Zadaniem Komisji będzie więc także rzetelne prezentowanie rynku i rozwiązań fintech regulatorom, by umożliwiać rozwój branży przy właściwej ochronie konsumenta.

Czytaj także: 10 trendów w bankowości w roku 2023 według Accenture

Komisja ZPF ds. Fintech – skład

W skład nowo powołanej Komisji ZPF ds. Fintech weszło 16 doświadczonych ekspertek i ekspertów. Reprezentują podmioty rozwijające projekty w obszarze fintech branży finansowej.

Oto skład Komisji (kolejność alfabetyczna):

Karol Dziasek (SLS),

Natalia Iwan (CRIF),

Bartosz Jamróz (Ikano Bank),

Łukasz Janda (Wonga),

Katarzyna Jóźwik (Smartney),

Jakub Kaczmarek (Allegro Pay),

Paweł Komar (NOTUS),

Adam Łabęcki (Identt),

Alicja Łosowska (Kontomatik),

Przemysław Matusiak-Frey (Intrum),

Maciej Raczyński (RSP Legal),

Aleksander Rutkowski (Fellow Finance),

Tomasz Szurek (BEST),

Edyta Szymczak (ERIF),

Rafał Tomkowicz (ZPF),

Tymon Zastrzeżyński (Loando).

Komisja ZPF ds. Fintech będzie regularnie dzielić się opiniami i rekomendacjami.

Więcej informacji na stronie: https://zpf.pl

Źródło: Związek Przedsiębiorstw Finansowych / ZPF