ZUS czeka na klientów online, można umówić się na e-wizytę

ZUS czeka na klientów online, można umówić się na e-wizytę
Fot. stock.adobe.com/whitelook
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
‒ Dbamy o bezpieczeństwo i czas naszych klientów, dlatego wprowadzamy kolejne udogodnienie, dzięki któremu można odwiedzić nas online. E-wizyta to wideorozmowa z naszym ekspertem z placówki ZUS ‒ wyjaśnia prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

#GertrudaUścińska: Z e-wizyty można już korzystać w oddziałach ZUS w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu #ZdalnaWizyta #COVID19 @zus_pl

Aby można było odwiedzić ZUS online, wystarczy komputer lub smartfon z kamerką i mikrofonem.

Klient wybiera dogodny dla siebie termin i godzinę wizyty online.

E-wizyty w godz. 9.00‒14.30, od listopada w całej Polsce

Podczas e-wizyty nasi eksperci odpowiedzą na pytania z zakresu emerytur i rent, zasiłków, ubezpieczeń i składek.

Na wirtualną wizytę można umówić się w dni robocze godzinach 9.00‒14.30. Może ona trwać nie dłużej niż 20 min.

Czytaj także: Kto zyska, a kto straci na zmianie terminu wyceny aktywów OFE przenoszonych do ZUS?

‒ Z e-wizyty można już korzystać w oddziałach ZUS w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu. W listopadzie usługa będzie dostępna we wszystkich naszych oddziałach.

Jeśli chcemy zarezerwować wirtualną wizytę należy wejść na stronę  www.zus.pl. Podczas rezerwacji podajemy swoje  dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, kod pocztowy miejsca zamieszkania.

Należy wybrać również obszar merytoryczny e-wizyty, czyli: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracujący, założenie profilu PUE, docelowo również doradca ds. ulg i umorzeń – wyjaśnia prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

I dodaje, że:

‒ E-wizyta to kolejne udogodnienie, które wprowadzamy, aby podnieść jakość i bezpieczeństwo obsługi naszych klientów.

To nowa e-usługa, dzięki której można załatwić sprawę w z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, bez wychodzenia z domu ‒ podkreśla profesor Gertruda Uścińska.

Czytaj także: Pełne oskładkowanie wszystkich umów zlecenia już od 1 stycznia 2021 roku?

Powiadomienie SMS-em, link e-mailem

Dzień przed spotkaniem otrzymamy SMS z przypomnieniem o e-wizycie – na wskazany podczas rejestracji numer telefonu.

Natomiast w dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem otrzymamy mail, należy kliknąć link otrzymany w mailu – połączymy się wtedy z pracownikiem ZUS.

Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty.

W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. 

Jeżeli klient posiada pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.

Czytaj także: ZUS rozliczy, ale za błędy i tak zapłacą przedsiębiorcy?

Źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych / ZUS