Zmieniaj się albo giń – banku spółdzielczy

Zmieniaj się albo giń – banku spółdzielczy
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Przed FORUM TECHNOLOGII BANKOWOŚCI SPÓŁDZIELCZEJ, które odbędzie się 22 i 23 maja w Warszawie o technologicznych wyzwaniach przed sektorem spółdzielczym pisze Grzegorz Flanz, Wiceprezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Toruniu

#GrzegorzFlanz: Czy każdy z banków spółdzielczych ma podejmować wyzwania samemu, czy powinniśmy robić to wspólnie? #BankSpółdzielczyWToruniu #SGB ForumTechnologiiBS

Powiedzenie „zmieniaj się albo giń” dotyczy całego sektora finansowego, w tym również banków spółdzielczych.

Klient się zmienił

Dziś klienci są coraz bardziej wymagający,  znacznie łatwiej im porównać oferty. W dobie powszechnego internetu atut bliskości oddziału  szybko traci na znaczeniu. Jednocześnie szybkie tempo rozwoju technologii powoduje, że to, co jeszcze  niedawno wydawało się scince-fiction, dziś staje się codziennością.

To oczywiste, że nikt o zdrowych zmysłach nie zamierza deprecjonować znaczenia relacyjności,  bezpośrednich kontaktów i siły lokalnych kontaktów.

Jednak nikt nie powinien pomijać  faktu, że świat wokół nas i naszych klientów staje się coraz bardziej cyfrowy, coraz  bardziej mobilny.

Czas na zmiany

Dla banków spółdzielczych nadszedł więc czas odważnego zmierzenia  się z wyzwaniami tego zmieniającego się świata.

Takie pojęcia jak blockchain, business inteligence, CRM, G-pay, agile i scrum wciąż dla  niektórych z nas brzmią obco. Czas się jednak przyzwyczajać.

Już za chwilę będą one tak  oczywiste, jak Express Elixir, Internet Banking czy kody SMS. Forum Technologii Banków  Spółdzielczych jest ku temu wspaniałą okazją.

Z punktu widzenia Strategii BS Toruń szczególnie ważne są wszystkie te technologie,  które stanowią odpowiedź na potrzeby klientów rozwojowych oraz tych, którzy  swoją przygodę z bankiem dopiero zaczynają. Nie da się ukryć, że dla tego typu klientów kwestia w  pełni funkcjonalnej mobilnej aplikacji jest oczywistą koniecznością.

Bank musi być przy tym sprawny,  szybki, umiejący problemy klienta rozwiązywać, a nie je tworzyć.

To, że 50- i 60-latkowie pamiętają, że były takie czasy, gdy przelew do innego banku „szedł”  tydzień nie jest żadnym argumentem, by dziś nie był w stanie dotrzeć w 15 sekund.

Tego będą wymagać nasi  klienci, a my musimy być na to gotowi.

Razem czy osobno?

Czy każdy z banków spółdzielczych ma podejmować te wyzwania samemu, czy powinniśmy  robić to wspólnie?

Czy nasza różnorodność, którą niektórzy z nas tak  chętnie akcentują, nie jest jednocześnie kluczową przeszkodą, uniemożliwiającą wspólne  inicjatywy?

A może jednak damy radę robić wspólnie ważne rzeczy? Które konkretnie?

Na te i inne pytania będą szukał odpowiedzi podczas najbliższego Forum. Wszystkich serdecznie  zapraszam, poszukajmy ich razem.

Źródło: Bank Spółdzielczy w Toruniu