Zakupy internetowe można zwracać za pomocą paczkomatów…w Skandynawii

Zakupy internetowe można zwracać za pomocą paczkomatów…w Skandynawii
Źródło: SwipBox
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Duńczycy, kupujący online, po raz pierwszy mają możliwość realizacji zwrotów za pomocą automatów paczkowych SwipBox Infinity. Dostawcą logistycznym, który wspiera te rozwiązanie, jest Bring – jeden z przewoźników korzystających z otwartej sieci agnostycznej ‒ czytamy w komunikacie Firmy.

SwipBox w Danii już od dwóch lat implementuje projekt Nearboks, czyli „skrytek po sąsiedzku”. Zewnętrzne automaty Infinity są bezdotykowe i obsługiwane za pomocą dedykowanej aplikacji.

Ponadto, nie wymagają podłączenia do prądu oraz są bardzo łatwe w konfiguracji. Urządzenia są otwarte 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu i zlokalizowane w bezpośredniej okolicy miejsca zamieszkania użytkowników.

Wzrosło zapotrzebowanie na bezpieczne przesyłki za pomocą automatów paczkowych

Z rozwiązania korzysta kilku dostawców logistycznych w ramach agnostycznej sieci, otwartej dla każdej firmy kurierskiej.

Czytaj także: InPost planuje przejęcie francuskiej platformy Mondial Relay za ok. 2,6 mld zł

Rynek wymusił innowacyjne rozwiązania

Rynek e-commerce skorzystał na wybuchu pandemii, ponieważ zakupy w głównej mierze przeniosły się do Internetu. Wzrosło tym samym zapotrzebowanie na bezpieczne przesyłki za pomocą automatów paczkowych.

Zewnętrzne automaty Infinity są bezdotykowe i obsługiwane za pomocą dedykowanej aplikacji

Wzrost transakcji online wymaga jednak równocześnie większej elastyczności w zakresie realizacji zwrotów.

– Logistyka zwrotów jest kluczowym elementem naszej działalności. Uzupełniając usługi w kontekście automatów Nearboks, mamy możliwość oferowania w pełni zintegrowanych rozwiązań, których oczekują nowocześni konsumenci – powiedział Jens Lauge, Strategic Product Developer w Bring.

Oprogramowanie obsługujące zwroty w automatach SwipBox Infinity zostało zaprojektowane w taki sposób, aby całość była realizowana wyłącznie za pomocą aplikacji mobilnej. Wystarczy zarejestrować swoją paczkę za jej pośrednictwem i zanieść do najbliższej skrytki.

Czytaj także: Allegro: dobre wyniki za IV kwartał, w tym roku grupa planuje zatrudnić prawie 1500 osób

Bezpieczniej w czasie pandemii

– Zawsze szukamy nowych rozwiązań i sposobów na wyprzedzenie potrzeb oraz wymagań rynku. Wprowadzenie kolejnych innowacyjnych narzędzi przy współpracy z Bring to dla nas ekscytująca wiadomość.

Umożliwiając bezpieczną realizację zwrotów, zapewniamy jeszcze większą wygodę oraz komfort użytkownikom końcowym – stwierdził Jens Rom, CEO SwipBox.

Wystarczy zarejestrować swoją paczkę za pośrednictwem aplikacji i zanieść do najbliższej skrytki

Zaawansowana technologia umożliwia instalację automatów SwipBox Infinity w dowolnym miejscu. Poza Danią, urządzenia są obecnie również dostępne w Szwecji, Norwegii i Belgii.

Czytaj także: Amazon w Polsce wystartował: strona sklepu już działa; jest odpowiedź Allegro

Źródło: SwipBox