Z Amazona do Allegro: Alvise Favara pokieruje pracami zespołu komercyjnego

Z Amazona do Allegro: Alvise Favara pokieruje pracami zespołu komercyjnego
By Joanna wagner - Praca własna, Domena publiczna, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=27616991
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Alvise Favara obejmie stanowisko chief commercial officera Allegro i pokieruje pracami zespołu komercyjnego od stycznia 2022 roku, podało Allegro. Obecnie pełniąca te obowiązki Aleksandra Sroka-Krzyżak przejmie stanowisko chief of staff i pokieruje działem strategii oraz integracją z Mall Group z Allegro.

„Alvise ma bogate doświadczenie w zarządzaniu złożonymi operacjami handlowymi w skali międzynarodowej. Zważywszy na szybki rozwój Allegro i nasze plany ekspansji międzynarodowej, cieszymy się, że do naszego zespołu dołączy osoba tak dobrze rozumiejąca potrzeby nowoczesnych, technologicznych organizacji. Alvise z pewnością pomoże nam w realizacji naszego ambitnego planu innowacji i rozwoju oraz pozwoli nam budować jeszcze lepsze doświadczenia milionów konsumentów i ponad stu tysięcy sprzedawców korzystających z platformy” – powiedział dyrektor generalny Allegro Francois Nuyts, cytowany w komunikacie.

Czytaj także: Allegro uruchomia własne automaty paczkowe; do końca 2022 r. ma ich być co najmniej 3 tys. >>>

Doświadczenie zawodowe

Alvise dołącza do Allegro z Amazona Niemcy, gdzie dotychczas zarządzał obszarem konsumenckim, a także był członkiem lokalnego Zespołu Liderów, podano także.

„Wcześniej kierował on operacjami sprzedaży detalicznej Amazona w Europie w tym zarządzaniem zapasami, polityką cenową, zwrotami, odbudową zapasów oraz współpracą z dostawcami. Zanim dołączył do Amazona, był partnerem w McKinsey i wykładowcą na Uniwersytecie Florenckim, a także pracował na stanowiskach badawczych w CERN i CalTech. Posługuje się kilkoma językami: angielskim, francuskim, włoskim i niemieckim. Jest obywatelem Szwajcarii oraz Włoch” – czytamy dalej.

Allegro platformą handlową numer 1 w Polsce

Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Platforma Allegro.pl umożliwia sprzedaż nowych produktów przede wszystkim firmom prowadzącym działalność w formule biznes-klient i przyciąga średnio 21 mln internautów miesięcznie, co odpowiada 66% mieszkańców Polski w wieku 16 lat lub więcej oraz 78% wszystkich użytkowników internetu w Polsce. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.

Źródło: ISBnews