XXVI Ranking Banków Miesięcznika Finansowego BANK 2021 | Płatności Mobilne | Weź… zapłacisz później

XXVI Ranking Banków Miesięcznika Finansowego BANK 2021 | Płatności Mobilne | Weź… zapłacisz później
Fot. Pixasquare/stock.adobe.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Prawie połowa konsumentów uważa, że dzięki metodzie "kup teraz, zapłać później" mogą wydać co najmniej od 10 do 20% więcej niż przy użyciu karty kredytowej. Zapewne dlatego płatności odroczone przeżywają chwilowe prosperity.

Płatności mobilne rozwijają się błyskawicznie. Od chwili uruchomienia systemu płatności BLIK w lutym 2015 r. zrealizowano już ponad miliard transakcji. BLIK stał się najchętniej wykorzystywanym sposobem płatności w e-commerce, wyprzedzając pod tym względem wciąż powszechnie używane karty płatnicze.

Visa ogłosiła przekroczenie magicznego miliarda płatności bezdotykowych, które wcześniej wymagałyby potwierdzania ich kodem PIN. Pułap ten osiągnięty został w niespełna rok od podniesienia limitu dla płatności zbliżeniowych w 29 krajach europejskich, co było odpowiedzią na pandemię COVID-19.

Bezdotykowe płatności przestały być już tylko wygodnym sposobem finalizowania transakcji, stały się wręcz koniecznością zarówno dla konsumentów, jak i sprzedawców. Potwierdza to rosnąca popularność operacji zbliżeniowych, co jest jednym z głównych trendów obserwowanych w czasie pandemii. Badanie Visa wykazało, że dwie trzecie konsumentów na całym świecie wolałoby w przyszłości korzystać z płatności zbliżeniowych równie często lub częściej niż dzisiaj (por. „Raport Visa Back to Business 2021”).

Natychmiastowe i odroczone

Rok 2020 był czasem skokowego wzrostu aktywności online i przeniesienia zakupów do internetu. Wymusiło to na firmach szybką cyfrową transformację, również w branżach, które do tej pory nie miały styczności z zaawansowanymi działaniami online. W efekcie, branża e-commerce odnotowała 21,5-procentowy wzrost w minionym roku, a w okresie od marca do końca 2020 r. pojawiło się 11,8 tys. nowych e-sklepów (por. „Badanie Bisnode, a Dun & Bradstreet Company”).

Według badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Tpay, 80% internautów do finalizacji zamówień internetowych najczęściej wybiera płatności natychmiastowe (np. przelew online, BLIK), 16% decyduje się na płatność przy odbiorze, 3% na ratalną i 1% na odroczoną. Wszystko wskazuje na to, że ta ostatnia forma będzie się rozwijać najbardziej dynamicznie, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę, że rynek na te usługi powstaje niemal od zera.

...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK