XXIV Ranking Banków Miesięcznika Finansowego Bank 2019. Bank dla Seniora: Starsi wcale nie znaczy gorsi

XXIV Ranking Banków Miesięcznika Finansowego Bank 2019. Bank dla Seniora: Starsi wcale nie znaczy gorsi
Fot. goodluz/stock.adobe.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Społeczeństwo starzeje się. Osoby starsze, obok szacunku ze względu na ich wiek, powinny spodziewać się także ułatwiania im przez bliźnich i działające w państwie instytucje życia w coraz bardziej zglobalizowanym i stale rozwijającym się technologicznie świecie. Dużą rolę mają tu do odegrania instytucje finansowe.

Na szczęście banki inicjują liczne działania, które mają wspierać seniorów. Również w swych strategiach poświęconych CSR zwracają uwagę na tę grupę wiekową. Postanowiliśmy zatem nagrodzić te, które robią to najlepiej.

Co sprawdzaliśmy

„Bank dla Seniora” to jedna z nowych kategorii w naszym rankingu. Chodziło o wyłonienie instytucji najlepiej ocenianych przez klientów w wieku od 55 lat wzwyż. Chcieliśmy dowiedzieć się także, jak osoby starsze ocenią proponowane im przez banki usługi. Przeprowadziliśmy, we współpracy z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej i OK SENIOR Polska, ogólnopolskie badania ilościowe. Do współpracy zaprosiliśmy m.in. seniorów z następujących organizacji: Obywatelski Parlament Seniorów, Stowarzyszenie Uniwersytetu Trzeciego Wieku oraz Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów.

W ramach badania ankietowego poprosiliśmy o przyznanie ocen kilkunastu elementom: kontu bieżącemu (waga 0,5), produktom oszczędnościowym (0,5), płatnościom bezgotówkowym (0,5), produktom kredytowym (0,5), bankowości internetowej (1,0), aplikacji mobilnej (1,0), dostosowaniu banków do osób starszych (2,0), jakości obsługi w oddziale (0,5), jakości obsługi zdalnej (0,5), poczuciu bezpieczeństwa środków (1,0), kampaniom reklamowym (0,5) oraz działalności społecznej (0,5). Zapytaliśmy także o to, czy poleciliby oceniany bank innym (waga 1,0), czy rozważają obecnie zmianę banku (1,0) oraz jaki inny bank wybraliby lub korzystają już z jego usług w drugiej kolejności (0,25).

Podobnie jak w kategorii „Bank dla Młodych”, ankietowani seniorzy oceniali bank, z usług którego korzystają, w skali ocen szkolnych, czyli od 1 do 6, gdzie 1 było najsłabszą, zaś 6 najlepszą oceną. Mieli również możliwość wyboru odpowiedzi „nie korzystam” lub „trudno powiedzieć”.

<...>

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK