XXIV Ranking Banków Miesięcznika Finansowego Bank 2019. Bank dla Młodych: To idzie młodość…

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Mają swoje marzenia i pragnienia, swoje sposoby na życie. A także oczekiwania – tak od rodziców i wychowawców, jak i od instytucji finansowych. Dobrze, żeby te zechciały te oczekiwania poznać. I odpowiednio na nie odpowiedzieć.

„Bank dla Młodych” – to jedna z nowych kategorii w naszym rankingu. Chcieliśmy dowiedzieć się, jak młode osoby ocenią proponowane im przez banki usługi. Przeprowadziliśmy zatem ogólnopolskie badania ilościowe – głównie w największych ośrodkach akademickich, w szczególności na uczelniach i kierunkach związanych z ekonomią. Oddaliśmy głos młodym i to wyłącznie oni zdecydowali o kolejności miejsc w rankingu. Ankietą objęliśmy 2639 osób. Maksymalny wiek ankietowanych wynosił 26, zaś minimalny 16 lat.

Nieco o metodologii

W ramach badania poprosiliśmy ankietowanych o przyznanie ocen dla: konta bieżącego (waga 0,5), produktów oszczędnościowych (0,5) płatności bezgotówkowych (0,5), produktów kredytowych (0,5), kosztów usług (2,0), bankowości internetowej (1,0), aplikacji mobilnej (1,0), jakości obsługi w oddziale (0,5), jakości obsługi zdalnej (0,5), poczucia bezpieczeństwa środków (1,0), kampanii reklamowych banków (0,5), realizowanej przez bank działalności społecznej (0,5).

Ankietowani oceniali bank, z usług którego korzystają w skali szkolnych ocen – czyli od 1 do 6, gdzie 1 było najsłabszą, zaś 6 najlepszą oceną. Mieli również możliwość wyboru odpowiedzi „nie korzystam” lub „trudno powiedzieć”. Ponadto określali, czy poleciliby oceniany bank innym (waga 1,0), czy rozważają obecnie zmianę banku (1,0) oraz jaki inny bank wybraliby lub korzystają już z jego usług w drugiej kolejności (0,25). Przy pytaniach o polecenie banku i rozważanie zmiany skala ocen wynosiła od 1 do 5. Przy czym przy pierwszym z nich wyglądała ona następująco: 1 pkt. „Zdecydowanie nie”; 2 pkt. „Raczej nie”; 3 pkt. „Trudno powiedzieć”; 4 pkt. „Raczej tak”, 5 pkt. „Zdecydowanie tak”. Przy drugim zaś punktacja była odwrotna. Ankietowani wskazywali również, z ilu instytucji finansowych korzystają oraz jakich usług im brakuje. Aby bank trafił do ostatecznego zestawienia musiał otrzymać co najmniej 30 głosów (ankiet). Instytucje, które ich nie uzyskały, nie został...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK