Wystartował pierwszy wspólny projekt ZenCard i eService

Wystartował pierwszy wspólny projekt ZenCard i eService
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Kilka miesięcy po zakupie przez PKO Bank Polski spółki fintechowej ZenCard, zakończyła się jej integracja techniczna z siecią terminali eService. Została uruchomiona platforma ZenCard 2.0, na bazie której ruszyła pierwsza kampania promocyjna dla renomowanych klientów - MAKRO i Visa. PKO Bank Polski jest partnerem pierwszego wyboru dla młodych spółek technologicznych, umożliwiając im relacje z największymi klientami.

W styczniu 2017 roku PKO Bank Polski jako pierwsza polska instytucja finansowa sfinalizował zakup spółki fintechowej. Kupując ZenCard, pozyskał unikalną platformę do tworzenia przez sprzedawców – klientów Banku – programów rabatowo-lojalnościowych, umożliwiającą jednocześnie wirtualizację kart lojalnościowych. To jedyne tego rodzaju rozwiązanie na polskim rynku, unikalne także w skali Europy.

– Jednym z kluczowych założeń naszej strategii jest to, aby PKO Bank Polski był otwartą platformą technologiczną zdolną do współpracy z branżą fintech. Konsekwentnie ten cel realizujemy – zakup spółki ZenCard na początku tego roku, a teraz start produkcyjny jego technologii dla tak renomowanych klientów są najlepszym tego dowodem. Pracujemy nad kolejnymi projektami, a rozwój i wspieranie ekosystemu start-up`ów jest elementem misji i strategii PKO Banku Polskiego– podkreśla Szymon Wałach, dyrektor Pionu Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim.

Platforma lojalnościowa ZenCard została zintegrowana z systemami eService, agenta rozliczeniowego z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, co dało możliwość oferowania usługi dodanej zarówno mniejszym, jak i dużym sieciom handlowym. 4 sierpnia ruszyła promocja marketingowa Visa i MAKRO działająca w oparciu o rozwiązanie dostarczane przez ZenCard. W każdy weekend aż do 3 września klienci dokonujący zakupów w sieci hurtowni MAKRO będą mogli odebrać bon towarowy o wartości 50 zł na kolejne zakupy, jeżeli dokonają płatności kartą Visa o minimalnej wartości 500 zł, przy czym liczba bonów jest ograniczona. Dodatkowo, w ramach loterii, klienci będą mogli wygrać bony o wartości 1000 zł. Szczegóły promocji są dostępne w regulaminie.

– Po kilku miesiącach bardzo intensywnej pracy w ramach Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego wracamy na rynek z udoskonaloną technologią ZenCard 2.0, dzięki której możemy obsługiwać nie tylko małe i średnie firmy, ale także kampanie największych sieci handlowych. To dopiero początek, a dzięki korzyściom płynącym z obecności w organizacji o tak dużej skali i możliwościach rynkowych, już wkrótce będziemy informować o kolejnych dużych projektach – mówi Krzysztof Klimczak, prezes Zarządu ZenCard.

PKO Bank Polski konsekwentnie udziela wsparcia młodym firmom, których głównym kapitałem jest innowacyjność oferowanych rozwiązań i nieszablonowy sposób myślenia. Od 2015 roku współpracuje z D-RAFT i wyszukuje dojrzałe startupy oferujące unikalne rozwiązania technologiczne, czego owocem jest zakup przez Bank spółki ZenCard na początku tego roku. Od 2016 roku Bank jest także głównym partnerem programu akceleracji startupów MIT Enterprise Forum Poland, w którym pomaga w przyspieszeniu procesu komercjalizacji proponowanych przez startupy rozwiązań. Bank jest opiekunem wyodrębnionej ścieżki rekrutacyjnej powiązanej z technologiami finansowymi – „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”. Zakwalifikowane do programu start-upy miały m.in. możliwość wzięcia udziału w warsztatach pomagających stworzyć lub zweryfikować ich model biznesowy, nauczyć się przeprowadzenia prezentacji dla inwestorów, a także na bieżąco korzystać ze wsparcia międzynarodowego zespołu mentorów i doświadczonych ekspertów. 8 finalistów wyjechało w lipcu 2017 r. na warsztaty Bootcamp do Massachusetts Institute of Technology w Bostonie.

W maju 2017 roku ogłoszono partnerstwo PKO Banku Polskiego i akceleratora MassChallenge – jednego z największych akceleratorów dla start-upów technologicznych na świecie. Celem projektu jest przyciągnięcie do Polski, a następnie rozwój najlepszych start-upów technologicznych z regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

PKO BP