Wynik crowdfundingu testem na powodzenie pomysłu biznesowego

Wynik crowdfundingu testem na powodzenie pomysłu biznesowego
Fot. stock.adobe.com / Mikko-Lemola
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
O tym, jak można zdobyć środki na rozwój firmy korzystając z finansowania społecznościowego, piszą eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa w Akademii Przedsiębiorcy.

Crowdfunding umożliwia  pozyskanie wsparcia od bardzo wielu małych inwestorów zamiast od jednego czy kilku dużych donatorów – wyjaśniają eksperci Akademii Przedsiębiorcy. Precyzują, że zbiórki są dokonywane na specjalnych platformach crowdfundingowych.

Wyjaśniają także, na co mogą liczyć donatorzy, którzy wpłacają pieniądze na określony cel.

Rodzaje crowdfundingu

Z artykułu „Crowdfounding – jak sfinansować pomysły biznesowe z pomocą społeczności?” dowiadujemy się jakie akty prawne regulują w naszym kraju finansowanie społecznościowe.

Autorzy opisują również kilka form finansowania społecznościowego, poczynając od zbiórek, które donatorom dają tylko satysfakcję, po zbiórki, które mogą stać się dla nich intratną inwestycją.

Crowdfunding prawdę Ci powie o Twoim biznesie

Eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa tłumaczą co się dzieje z pieniędzmi od donatorów, jeżeli podczas zbiórki nie zbierze się zaplanowanej kwoty. Podpowiadają także co zrobić, aby zbiórka pieniędzy się udała i była efektywna.

Co ciekawe – ich zdaniem powodzenie lub niepowodzenie zbiórki może być sygnałem czy dany pomysł biznesowy, na który zbiera się pieniądze, ma sens – czy go nie ma.

Źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa / FPB