Wydarzenia: Bliżej klienta, znaczy być tam, gdzie nas potrzebują

Wydarzenia: Bliżej klienta, znaczy być tam, gdzie nas potrzebują
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Spółdzielczy w Brodnicy otworzył nową placówkę. Pomimo wielu różnych deklaracji bankowców ciężko nie odnieść wrażenia, że świat finansów pochłonęła swego rodzaju obsesja efektywności. Jeśli coś nie jest dostatecznie efektywne, wskazane jest, by się tego po prostu pozbyć.

Tę tendencję potwierdzają dane za rok 2017, z których wynika, że liczba placówek w całym sektorze bankowym spadła o 1083. W ten nurt wpisują się również obserwowane od dłuższego czasu procesy konsolidacji banków komercyjnych, jak np. przejęcie Deutsche Bank Polska przez BZ WBK, czy choćby podjęta w ostatnim czasie decyzja o fuzji Pekao S.A. i Alior Banku. W tym przypadku duże ma oznaczać efektywne. W takim modelu biznesowym relacje międzyludzkie wydają się być zastrzeżone wyłącznie dla klientów zamożnych, natomiast statystyczny klient ma płacić i „nie pokazywać się” w banku.

Tak pojmowanemu paradygmatowi coraz częściej poddaje się także sektor bankowości spółdzielczej, próbując optymalizować swoją działalność również poprzez zamykanie placówek. Są jednak banki, które niejako na przekór głównemu nurtowi, otwierają nowe placówki, i to nie tylko w dużych miejskich aglomeracjach, lecz i w niewielkich gminnych miejscowościach. Do takich idących pod prąd należy Bank Spółdzielczy w Brodnicy, który 8 czerwca br. otworzył kolejną, nową placówkę, zlokalizowaną właśnie w niewielkiej gminie.

Ideę i sens takich działań uzasadnia prezes zarządu Aleksander Mikołajczak. – Model biznesowy naszego banku wykorzystuje naturalne przewagi konkurencyjne, jakie po- siadamy, w tym m.in. bardzo cenioną przez nas relacyjność w kontaktach z naszymi klientami. Jesteśmy bankiem uniwersalnym w pełni tego słowa znaczeniu. W praktyce oznacza to, że nasza oferta skierowana jest do szerokiego grona osób, charakteryzujących się odmiennymi preferencjami i oczekiwaniami również w zakresie kontaktu z bankiem. Mając to na uwadze, kładziemy oczywiście duży nacisk na rozwój nowoczesnych rozwiązań informatycznych, które nie tylko umożliwiają klientom znacznie szybsze wykonywanie transakcji i łatwiejszy dostęp do naszej oferty. Nie zapominamy jednak o naszym rodowodzie spółdzielczym, zgodnie z którego ideą to człowiek był, jest i będzie w centrum naszego zainteresowania. W naszym przekonaniu, pomimo postępu technologicznego, bliskość placówek pozostaje istotnym elementem kontaktu z klientem, jaki wykorzystujemy, zwłaszcza na nowych obszarach działania – podkreśla.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI