Work-life balance 2.0

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Komputer, smartfon, tablet, Internet – bez nich większość z nas nie wyobraża sobie dnia w pracy i codziennego życia. Jednocześnie, jak wynika z badań, problemy z elektroniką często przeszkadzają w efektywnej realizacji zadań, negatywnie wpływając na nasze sprawy zawodowe oraz prywatne.

Badania przeprowadzone wśród pracowników pokazują, że ich produktywność mogłaby być wyższa dzięki kilku udogodnieniom. W gronie najczęściej wskazywanych obszarów znalazły się: zmniejszenie liczby problemów ze sprzętem komputerowym (33 proc), dostęp do najnowszego oprogramowania (26 proc. badanych) oraz możliwość pracy z dowolnego miejsca (26 proc)1.

Tradycyjne świadczenia pozapłacowe, takie jak prywatna opieka medyczna czy pakiet sportowy, to zdecydowanie za mało, aby utrzymać zaangażowanie pracowników. Dziś najcenniejszym benefitem jest czas. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, firmy coraz częściej umożliwiają pracę mobilną oraz natychmiastowe, zdalne wsparcie techniczne w przypadku problemów ze sprzętem. Dzięki termu pracownicy mogą sprawnie wykonywać powierzone zadania, a tym samym zyskać dodatkowy czas dla bliskich czy rozwijanie swoich pasji – mówi Magdalena Dolak, HR Manager ITC S.A.

Koszmar i balsam na duszę zapracowanego Warszawiaka

Naprawa komputera, instalacja oprogramowania, konfiguracja poczty, drukarki, instalacja sterowników, błędy w działaniu urządzeń mobilnych, to tylko wybrane problemy spędzające nierzadko sen z powiek pracowników i powodujące stratę ich cennego czasu. Odpowiedzią na wywołujące irytację zmagania ze sprzętem i oprogramowaniem pod presją czasu i deadlinów stało się iMe, czyli dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu informatyk iMe, który poprzez zdalny pulpit aplikacji iMe (SaaS) rozwiązuje od ręki zlecone prace, udziela porad lub po prostu odpowiada telefonicznie na pytania techniczne.

Dzięki iMe można między innymi zdalnie naprawić komputer, zainstalować oprogramowanie, skonfigurować pocztę lub drukarkę, czy też rozwiązać szereg problemów związanych z funkcjonowaniem urządzeń mobilnych. Informatyk iMe, poza typowymi sprawami technicznymi, pomoże także utworzyć konto w portalu społecznościowym, zamówić przez Internet wizytę u lekarza, zarezerwować hotel lub samolot, dokonać zamówienia w sklepie online czy skonfigurować domowe centrum multimedialnej rozrywki – lista czynności jest praktycznie nieograniczona.

Co ciekawe, cały proces naprawszy odbywa się dzięki pomocy osobistego informatyka iMe, dostępnego 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, niezależnie od miejsca na świecie, w którym się znajdujemy. Jedynym warunkiem, aby skorzystać z pomocy jest dostęp do Internetu oraz telefonu. Całość zajmuje zaledwie kilka minut – w przypadku kłopotów ze sprzętem, oprogramowaniem lub jakąkolwiek wątpliwością wystarczy jedynie zadzwonić na numer telefonu +48 22 244 22 20. Resztę załatwia już iMe.

Work-life balance 2.0

Pojęcie work-life balance ewoluowało przez ostatnie lata na skutek dynamicznego rozwój technologii telekomunikacyjnych. Jeszcze niedawno definiowano je jako prostą relację pomiędzy liczbą godzin spędzanych w biurze i poza nim.

Jak wyjaśnia dr Dominik Batorski socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego – Work-life balance zyskało nowy wymiar, czas poświęcany na sprawy zawodowe i prywatne w coraz większym stopniu przenika się. Badania Diagnozy społecznej 2015 pokazały, że aż 46% zatrudnionych używa komputera i Internetu w domu do celów związanych z pracą, a telefony komórkowe sprawiły, że jesteśmy dostępni praktycznie non-stop. W konsekwencji osoby te poświęcają więcej czasu na pracę zawodową niż ci pracownicy, którzy są mniej dyspozycyjni. W zamian coraz większą uwagę przykładają do dodatków oferowanych przez firmy, komfortu pracy oraz jakości stosunków międzyludzkich.

Technologia, która ma za zadanie ułatwiać nam życie, często niepotrzebnie je komplikuje i prowadzi do irytacji w przypadku napotkania problemów. Dlatego iMe, zyskuje coraz większą popularność na całym świecie.

Tego typu udogodnienia przede wszystkim pozwalają nam odzyskać kontrolę i szybko rozwiązać problemy z technologią, dzięki czemu możemy skupić uwagę i energię na tym, co faktycznie jest dla nas w danym momencie istotne. Jest to szczególnie ważne właśnie dla osób, którym zdarza się pracować w domu lub w innych miejscach poza siedzibą pracodawcy, gdzie nie mogą liczyć na wsparcie techniczne. Jednak problemy z technologiami nie ograniczają się tylko do spraw zawodowych, dlatego też dla wielu pracowników iMe jest bardzo pożądanym bonusem od pracodawcy – wyjaśnia dr Dominik Batorski.

W Polsce z rozwiązania iMe korzystają już pracownicy takich firm jak: Vienna Insurannce Group, Grupa Wydawnicza Polska Press Sp. z o.o., Sodexo Sp. z o.o., Capital Park S.A. oraz kilkadziesiąt firm z sektora MSP. W sumie w naszym kraju programem iMe objętych ponad 120 000 osób, a w jego ramach rozwiązano już ponad 150 000 problemów elektronicznych.

Aplikacja iMe umożliwia błyskawiczne nawiązanie połączenia internetowego z dowolnym komputerem osobistym, bez konieczności instalacji serwera na dysku twardym. Wykorzystuje szyfrowanie RSA oraz AES, które stosuje się również przy protokole https/SSL.

Źródło: Biuro Prasowe iMe

(1) Ipsos MORI dla Microsoft, czerwiec 2015