Własny sklep internetowy czy marketplace?

Własny sklep internetowy czy marketplace?
Fot. stock.adobe.com/RS-Studios
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Kiedy, komu i dlaczego opłaca się prowadzenie własnego sklepu internetowego, a kiedy lepszym rozwiązaniem jest korzystanie z marketplace? To temat kolejnego artykułu poradniczego na stronach Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Eksperci w cyklu poradniczym Akademia Przedsiębiorcy wyjaśniają definicję marketplace.

Odpowiadają na pytania: czy sklep internetowy się opłaca?, czy można prowadzić własny sklep internetowy za darmo?, jak uruchomić sklep internetowy?, oraz czy warto rozważyć sprzedaż na marketplace?, na czym polega tego typu sprzedaż?

Ile to kosztuje?

Autorzy artykułu „Własny sklep internetowy czy sprzedaż przez dystrybutorów?” wyliczają wady i zalety obu rozwiązań.

Wyjaśniają co jest potrzebne do uruchomienia sklepu internetowego, jakie są koszty jego uruchomienia, a następnie utrzymania.

Podobnie eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa podają koszty związane z korzystaniem z marketplace.

Poddają także pod rozwagę możliwość sprzedaży za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Liczą się nie tylko koszty

Generalnie dla początkującego przedsiębiorcy łatwiejsze jest uruchomienie sprzedaży za pomocą pośredników, np. Allegro. Jednak posiadanie własnego sklepu to swojego rodzaju nobilitacja.

Poza tym – możliwe i często stosowane jest inne rozwiązanie – sprzedaż za pośrednictwem własnego sklepu, i jednocześnie przy wykorzystaniu pośredników oraz mediów społecznościowych.

Źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa / FPB