Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy – czy będzie kolejna rekordowa zbiórka?

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy – czy będzie kolejna rekordowa zbiórka?
Jerzy Owsiak, WOŚP Fot. Łukasz Widziszowski
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Od początku swojego istnienia Fundacja WOŚP zebrała na wsparcie polskiej medycyny 1,126 mld złotych. Dzięki temu kupiliśmy i przekazaliśmy polskim szpitalom blisko 62 tysiące urządzeń medycznych − powiedział w wywiadzie dla Miesięcznika Finansowego Bank Jerzy Owsiak.

#JerzyOwsiak: Orkiestra cały czas ma w sobie szaleństwo i rock’n’roll, ale dziś to także bardzo sprawnie działająca organizacja i silna marka #WOŚP #ZbiórkaCharytatywna #SłużbaZdrowia @fundacjawosp

Dariusz Łukawski: Fundacja jest świetnym „wehikułem” dla innych organizacji, żeby poprawić PR, CSR, wizerunek. Czy to trochę nie zaciera idei zbiorowego, bezinteresownego pomagania?

Jerzy Owsiak: Widzisz, przez te lata biznes, zwłaszcza w Polsce, też zmienił się bardzo i także ludzie zarządzający wielkimi korporacjami nie dość, że docenili świat organizacji pozarządowych, to zaczęli także z niego czerpać. Pierwsze Finały to oczywiście były akcje wspierane przez pojedynczych biznesmenów, ale raczej działo się to impulsywnie, pod wpływem emocji. Ktoś przychodził do studia i zostawiał autentycznie worek pieniędzy. Dziś działające z nami firmy i korporacje to dla nas ogromnie ważni partnerzy, którzy są przy nas cały rok, razem realizujemy ogromne projekty, jesteśmy sobie oddani i wierni. Stawiamy na współpracę wieloletnią, konsekwentną, z pomysłem i celami do zrealizowania.

Jak ktoś chce wyłożyć czasem nawet ogromne pieniądze tylko po to, by posłużyć się serduszkiem Orkiestry lub na siłę się do niej „przytulić” – nawet nie zaczynamy rozmawiać. Zresztą Polacy, widząc czasem takie pomysły, również reagują na to negatywnie i podobne podejście przynosi więcej negatywnych niż pozytywnych efektów.

Orkiestra cały czas ma w sobie szaleństwo i rock’n’roll, ale dziś to także bardzo sprawnie działająca organizacja i silna marka. Współpracując z innymi silnymi markami, cały czas zwiększamy nasze możliwości.

Dlatego realna wartość tych zakupionych urządzań jest znacznie większa niż wydane przez WOŚP złotówki. Bo kupując w skali całej Polski i stosując wypracowany od początku przez nas mechanizm konkursu ofert, udaje nam się kupować sprzęt znacznie taniej niż po rynkowych wartościach. Czasem uzyskujemy 20% rabatu, a czasem ponad połowę ceny, wiele zależy od odwagi i postawy firm oferujących urządzenia. Ale zawsze sprzęt, jaki WOŚP kupuje dla szpitali, to urządzenia najnowocześniejsze i na najwyższym światowym poziomie.

Jesteś cenionym mówcą motywacyjnym. Jakie jest najważniejsze przesłanie Owsiaka-menedżera?

− Żeby nigdy nie działać samotnie, ale zawsze w ekipie ludzi oddanych wspólnej sprawie – czy biznesowi, czy idei społecznej, czy każdej innej. Żeby być konsekwentnym, realizować swoje pomysły do końca.

Żeby rozmawiać z ludźmi prostym językiem i mówić wprost, a nie „na około”. Żeby zawsze iść za swoimi marzeniami i nigdy z nich nie rezygnować.

Na swoich wykładach, które prowadzę dla firm, motywując ich załogi do pracy, pokazuję to wszystko na masie filmów i przykładów z całej historii Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Zawsze mam w tle materiały, gdzie widać jak zmienialiśmy się my, jako społeczeństwo i jak zmieniała się Orkiestra, a jednocześnie – że fundament, wartość i idea jest ta sama − i jesteśmy jej całkowicie oddani.

Cały wywiad Dariusza Łukawskiego z Jerzym Owsiakiem w najbliższym wydaniu Miesięcznika Finansowego BANK.

Źródło: aleBank.pl