Wiadomości Push mogą obniżyć koszty matketingu

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Wszelkie dane i raporty wskazują, że jesteśmy uczestnikami rewolucji mobilnej, jeśli chodzi o korzystanie z bankowości.

Bankowość mobilna rozwija się więc bardzo dynamicznie, a aplikacje mobilne lub strony internetowe w technologii RWD, czyli automatycznie dostosowującej się do ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana, udostępniły już 22 banki w Polsce. Jeszcze w 2014 roku liczba użytkowników bankowych aplikacji mobilnych szacowana była na 3 mln osób, a w tym roku zbliżyła się już do 6 mln. Jak wynika z raportu przygotowanego przez serwis PRNews.pl, najwięcej mobilnych klientów ma PKO BP, drugie miejsce zajmuje Bank Pekao, a trzecie mBank. Z kolei najbardziej aktywnych użytkowników bankowości mobilnej ma ING Bank Śląski. Tylko w pierwszym kwartale 2016 roku wykonali oni aż 6,8 mln operacji. Dla wielu klientów bankowość mobilna jest więc głównym kanałem dostępu do rachunku oraz kontaktu z bankiem.

Rosnącą popularność aplikacji banki wykorzystują do przekazywania swoim klientom spersonalizowanych ofert. Takie możliwości stwarza m.in. technologia Push, która pozwala na przesyłanie wiadomości bezpośrednio na urządzenia, na których zainstalowano aplikację, również wtedy, gdy jest ona nieaktywna.

– Z naszych analiz wynika, że włączenie powiadomień Push może spowodować obniżenie kosztów marketingu mobilnego nawet o 40 procent przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności działań w tym kanale nawet o 50 proc. Na wysoką skuteczność powiadomień wpływa m.in. możliwość dostosowania treści komunikatów do odpowiednich grup docelowych oraz niedostępna w przypadku SMS-ów możliwość wykorzystania mechanizmu geolokalizacji – przekonuje Marcin Papiński, dyrektor ds. rozwoju w firmie Infobip.

Marcin Złoch