W związku z pandemią koronawirusa Bank Millennium umożliwia otworzenie konta za pomocą selfie

W związku z pandemią koronawirusa Bank Millennium umożliwia otworzenie konta za pomocą selfie
Fot. Bank Millennium
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Millennium w związku z pandemią koronawirusa wprowadził możliwość zdalnego otwarcia konta osobistego z wykorzystaniem potwierdzenia tożsamości klienta na podstawie zdjęć dowodu osobistego i twarzy.
.@BankMillennium wprowadził możliwość zdalnego otwarcia konta osobistego z wykorzystaniem potwierdzenia tożsamości klienta na podstawie zdjęć dowodu osobistego i twarzy #BankMillennium #koronawirus #COVID19

– W obecnej trudnej sytuacji związanej z koronawirusem udostępniliśmy rozwiązanie, które umożliwia założenie konta w pełni zdalnie, a tym samym zarządzanie finansami bez opuszczania domu. Proces jest bardzo prosty i bezpieczny. Wystarczy wejść za pośrednictwem telefonu na stronę banku, nie trzeba mieć zainstalowanej aplikacji mobilnej. Podczas wypełniania wniosku należy zrobić kilka zdjęć dowodu i twarzy, nie jest konieczna wideorozmowa z pracownikiem – mówi Antonio Pinto, członek zarządu Banku Millennium.

Jak otworzyć konto za pomocą selfie w Banku Millennium?

Aby otworzyć konto za pomocą selfie w Banku Millennium, wystarczy wybrać na stronie banku opcję Załóż Konto, a przy wypełnianiu wniosku o konto opcję online. Po wpisaniu podstawowych danych zostaniemy poproszeni o wykonanie kilku zdjęć. Konieczne jest zrobienie zdjęć awersu i rewersu dowodu osobistego oraz trzech ujęć twarzy – w pozycji frontalnej, pochylonej i z zamkniętymi oczami.

Czytaj także: Credit Agricole uruchomił aplikację, w której założysz konto bez wychodzenia z domu >>>

Kompletny wniosek oraz umowę klient akceptuje przy użyciu 6-cyfrowego kodu, który otrzymuje z banku w SMS. Bank, wykorzystując biometrię, sprawdza zgodność pomiędzy zdjęciem klienta a zdjęciem dowodu. Weryfikuje poprawność danych klienta i w ciągu kilkunastu minut od  złożenia wniosku przez klienta przesyła za pośrednictwem SMS informację o aktywacji rachunku wraz z Millekodem potrzebnym do uruchomienia bankowości elektronicznej. Klient otrzymuje też wiadomość z instrukcją, jak się zalogować do serwisu internetowego i jak aktywować aplikację mobilną.

Stworzenie w aplikacji mobilnej wirtualnego odpowiednika karty do konta

Bank umożliwia również stworzenie w aplikacji mobilnej wirtualnego odpowiednika karty do konta, jeszcze przed jej fizycznym dostarczeniem do klienta. Pozwala mu to płacić zbliżeniowo nową kartą przy użyciu telefonu, bez czekania na kartę plastikową, czyli praktycznie od momentu aktywacji Konta 360°. 

Bezpieczne bankowanie bez wychodzenia z domu

Klienci są zachęcani przez bank do bezpiecznego bankowania bez wychodzenia z domu. Bank przypomina, że większość czynności bankowych, nie tylko przelewy, płatności, zakładanie lokat, spłacanie zobowiązań, ale także zmiany numeru dowodu osobistego oraz wiele innych – można wykonać na komputerze lub telefonie we własnym domu. Aplikacja mobilna Banku Millennium i system internetowy Millenet dostępne są codziennie, 24 godziny na dobę.

Zobacz więcej najnowszych wiadomości o pandemii koronawirusa >>>

Osoby, które mają trudności z obsługą konta zdalnie, mogą skorzystać z pomocy doradcy online w ramach usługi współdzielenia ekranu z doradcą bankowym. Umożliwia ona bezpośrednie wsparcie klienta wewnątrz serwisu internetowego Millenet. W serwisie został umieszczony specjalny przycisk „Ekspert online”, po którego naciśnięciu i wpisaniu specjalnego kodu, można udostępnić doradcy bierny widok aktualnie wyświetlanego ekranu Millenetu i otrzymać natychmiastową i precyzyjną pomoc.

Źródło: Bank Millennium