W Londynie rusza trzecia edycja konkursu dla polskich start-upów

W Londynie rusza trzecia edycja konkursu dla polskich start-upów
Zwycięzca II edycji - Comixify odbiera główną nagrodę Fot. Materiały prasowe
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Ruszają zgłoszenia do trzeciej edycji konkursu dla startupów ł.pitch Start-Up Challenge organizowanego przez LSE Polish Business Society. Zwycięzca otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 20 tys. zł i miejsce w programie akceleracyjnym Space3ac, w ramach którego może liczyć na wsparcie rozwoju o wartości do 200 tys. zł oraz doradztwo mentoringowe.
Zwycięzca otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 20 tys. zł i miejsce w programie akceleracyjnym Space3ac #startupy

Konkurs skierowany jest do startupów na wczesnym etapie rozwoju należących do kategorii “disruptive technology”, czyli przedsięwzięć, które radykalnie zmieniają dotychczasowe modele działalności gospodarczej. W ramach konkursu polskie startupy będą miały szansę zaprezentować się przed potencjalnymi inwestorami i przedstawicielami sektora technologicznego.

Konkurs ł.pitch jest projektem LSE Polish Business Society, stowarzyszenia polskich studentów na London School of Economics (LSE). Nazwa konkursu nawiązuje do pioniera przemysłu naftowego i wynalazcy lampy naftowej, Ignacego Łukasiewicza.

Misja ł.pitch

– Misją ł.pitch jest zarówno promocja Polski jako świetnego miejsca na założenie i prowadzenie innowacyjnej firmy, jak i pomoc dla rodzimych startupów. Stwarzamy startupom możliwość zaprezentowania swoich pomysłów specjalistom i inwestorom – mówi Aleksander Książek, koordynator konkursu. – Bardzo nas cieszy, że zwycięzcy poprzednich edycji świetnie sobie radzą na rynku – dodaje.

Czytaj także: Na London School of Economics ruszył konkurs dla polskich start-upów >>>

Tensorflight, zwycięzca pierwszej edycji ł.pitch, to twórca programu pozwalającego na automatyczną analizę zdjęć satelitarnych i lotniczych. Rozwiązania wypracowane przez tę firmę będą wdrażane przez Krajową Administrację Skarbową. Ponadto, Tensorflight pozyskał ostatnio 2 mln dolarów na rozwój. Natomiast rozwiązania wypracowane przez zwycięzcę ubiegłorocznej edycji konkursu Comixify, twórcę oprogramowania zmieniającego zdjęcia i filmy w komiksy, są wdrażane przez PKN Orlen S.A.

– Dzięki wygranej w konkursie ł.pitch wzięliśmy udział w programie akceleracyjnym, który pomógł nam rozwinąć nasz pomysł do platformy. Wdrożyliśmy ją w obszarach HR i programie lojalnościowym dla PKN Orlen S.A. Współpraca z tak dużą organizacją oraz wsparcie merytoryczne otrzymane w trakcie akceleracji pozwoliło nam stworzyć skalowalny produkt, który możemy teraz wykorzystać w wielu obszarach biznesowych – mówi Tomasz Trzciński, prezes i współzałożyciel Comixify.

Jak wziąć udział w konkursie?

Zgłoszenia do ł.pitch przyjmowane są do 20 lutego 2020 roku. Aby wziąć udział w konkursie, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie https://polisheconomicforum.org/l-pitch/ oraz na profilu Facebookowym LSE PBS ł.pitch.

Do finału konkursu, który odbędzie się 7 marca 2020 w Londynie, zakwalifikowane zostaną cztery startupy. Każdy z nich zaprezentuje swój pomysł przed potencjalnymi inwestorami i uczestnikami konferencji LSE Polish Economic Forum. Następnie w formule „Dragon’s Den” zostaną ocenione przez Jury, w którym zasiądą między innymi: Marcin Kowalik (Black Pearls VC), Rafał Celej (kancelaria Kondracki Celej), Karolina Kukiełka (InReach Ventures), Arek Wylegalski (Firstminute Capital), Wojciech Szaniawski (Arskom) i Tomasz Trzciński (Comixify).

Partnerami tegorocznej edycji ł.pitch są m.in. z fundusz Black Pearls VC (partner główny), kancelaria prawna Kondracki Celej, InReach Ventures, Firstminute Capital, Arskom oraz Marvipol Development S.A. W tym roku zwycięzcy oprócz głównej nagrody mogą również liczyć między innymi na pakiet opieki prawnej od kancelarii Kondracki Celej, doradztwo w strategii rozwoju od InReach Ventures, pitch dla inwestorów w Firstminute Capital, doradztwo marketingowe od Arskom oraz spotkanie mentoringowe z partnerem funduszu Black Pearls VC. Patronat medialny nad wydarzeniem objął ISB News.

Źródło: LSE SU Polish Business Society