VI. edycja Programu Rozwoju Eksportu BZWBK

VI. edycja Programu Rozwoju Eksportu BZWBK
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Rozpoczęła się VI. edycja ogólnopolskiego Programu Rozwoju Eksportu (PRE) realizowanego przez Bank Zachodni WBK. Projekt wspiera krajowe firmy w układaniu i realizacji strategii ekspansji za granicą. Dotychczas wzięło w nim udział ponad 3 tys. przedstawicieli przedsiębiorstw. W tym roku PRE wyewoluowało w stronę wydarzeń mocno sprofilowanych branżowo, zgodnie z oczekiwaniami klientów oraz strategią sektorową bankowości korporacyjnej Banku Zachodniego WBK.

W każdej edycji na Program Rozwoju Eksportu składają się m.in. konferencje, seminaria, śniadania biznesowe oraz wirtualne i stacjonarne misje handlowe, które Bank Zachodni WBK organizuje wraz z Partnerami Merytorycznymi. W VI. edycji PRE są nimi Polska Agencja Handlu i Inwestycji (PAHI), KPMG, Bisnode oraz, przy poszczególnych eventach, Mintel i Deloitte. – Od początku założeniem Programu Rozwoju Eksportu jest przekazywanie przedsiębiorcom konkretnej, praktycznej wiedzy i inspiracji do podejmowania decyzji biznesowych o ekspansji zagranicznej. W pierwszych edycjach mówiliśmy o wyzwaniach i trudnościach, które są adekwatne dla eksporterów bez względu na branżę czy inną specyfikę działalności. W V. edycji mieliśmy sporo wydarzeń poświęconych konkretnym rynkom. W tej edycji wchodzimy na poziom bardzo zaawansowany: PRE jest sektorowe – mówi Roman Maciejewski, dyrektor Departamentu Sprzedaży Produktów bankowości korporacyjnej BZ WBK, prowadzący projekt PRE.

Co w praktyce oznacza sektorowy charakter VI. edycji Programu Rozwoju Eksportu? Po pierwsze to, że eksperci Banku Zachodniego WBK i Partnerów Merytorycznych przygotowali merytorykę bardzo mocno zagłębiającą się w aspekty i kwestie charakterystyczne dla wybranych branż. Na pierwszy ogień idą dwa sektory: produkcja żywności oraz transport, który jako branża ma dwojakie powiązanie z eksportem: poprzez własne usługi oraz dystrybucję towarów wyprodukowanych w Polsce. Spotkania PRE dla branży spożywczej będą dotyczyć zmian na rynku i trendów w zakresie żywności funkcjonalnej. Temat spotkania PRE dla branży transportowej to wyzwania i szanse rynkowe, w tym także regulacyjne.

Wydarzeniami bardzo docenianymi przez przedsiębiorców są misje gospodarcze oraz sesje networkingowe i spotkania B2B. – Poprzednie edycje PRE udowodniły, że warto „spotykać” ze sobą naszych przedsiębiorców z kontrahentami z innych krajów, stąd planujemy zapraszać polskie firmy na takie wydarzenia. Również one będą miały charakter sektorowy – mówi Roman Maciejewski. W VI. edycji Programu Rozwoju Eksportu polscy przedsiębiorcy będą mogli spotkać się z przedstawicielami zagranicznych firm „na żywo”, jak również „wirtualnie”, podczas webinarów tematycznych.

Pierwsza misja handlowa w ramach VI. edycji PRE już się odbyła. W misji do Londynu, którą w dn. 9-11.10 br. zorganizował Bank Zachodni WBK wzięło udział osiem polskich firm kosmetycznych. Odbyły się spotkania B2B z dystrybutorami i sieciami handlowymi oraz spotkania z udziałem branżowych ekspertów.

BZ WBK