Usługa mojeID dostępna dla kolejnych klientów banków spółdzielczych Grupy BPS

Usługa mojeID dostępna dla kolejnych klientów banków spółdzielczych Grupy BPS
Źródło: KIR
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Kolejne 44 banki spółdzielcze, zrzeszone w Grupie BPS oraz jeden bank współpracujący, udostępniły swoim klientom mojeID ‒ usługę zdalnego potwierdzania tożsamości oferowaną przez KIR. Tym samym z mojeID mogą już korzystać klienci Banku BPS, 310 Banków Spółdzielczych zrzeszonych w Grupie BPS oraz 7 banków współpracujących, poinformowała w komunikacie Grupa BPS.

Od lipca 2020 roku, czyli momentu wdrożenia usługi przez pierwszą grupę banków spółdzielczych należących do Zrzeszenia BPS, do czerwca 2021 roku z rozwiązania KIR skorzystało 109 tys. klientów banku, którzy 785 tys. razy potwierdzili swoją tożsamość za pomocą mojeID.

Użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną

Kwiecień 2021 roku był miesiącem rekordowym: w tym czasie klienci banków spółdzielczych wykorzystali mojeID do weryfikacji tożsamości 121 tys. razy ‒ to blisko dwa razy więcej niż na początku tego roku.

Czytaj także: FLBS 2021: Bankowość spółdzielcza w Polsce w nowej rzeczywistości po epidemii koronawirusa – wnioski dla sektora na najbliższe lata

Rośnie zainteresowanie usługami cyfrowymi

Klienci Grupy BPS korzystają z mojeID głównie w procesie zakładania i wykorzystywania Profilu Zaufanego oraz logowania do PUE ZUS, ePUAP, Internetowego Konta Pacjenta. Wśród serwisów komercyjnych najbardziej popularne są usługi Totalizatora Sportowego (lotto.pl), PZU i PGNiG.

Od lipca 2020 roku (…) do czerwca 2021 roku z rozwiązania KIR skorzystało 109 tys. klientów banku, którzy 785 tys. razy potwierdzili swoją tożsamość za pomocą mojeID

– W okresie pandemii zainteresowanie usługami cyfrowymi wśród naszych klientów znacznie wzrosło. Coraz więcej osób chce załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, podobnie jak to robią w przypadku zakupów internetowych.

Przekonaliśmy się także, jak ważny jest zdalny dostęp do Internetowego Konta Pacjenta, chociażby po to aby zarejestrować się na szczepienie przeciwko COVID-19.

Myślę, że każdy kto choć raz skorzystał z tej formy komunikacji z urzędem lub instytucją komercyjną, niechętnie wraca do osobistej obecności w tych miejscach. To oszczędza czas i poprawia komfort obsługi naszych klientów, dlatego cieszymy się, że do mojeID dołączyły kolejne banki spółdzielcze z Grupy BPSmówi Artur Adamczyk, prezes Zarządu Banku BPS.

Czytaj także: Bank BPS ma umowę z Asseco Poland na wdrożenie centralnego systemu bankowego

Co umożliwia mojeID?

mojeID umożliwia potwierdzenie tożsamości w oparciu o dane personalne, udostępniane przez bank za zgodą klienta. Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną.

Oznacza to łatwy dostęp do oferty przedsiębiorstw z różnych branż, m.in. dostawców energii, usług medycznych, ubezpieczeniowych czy telekomunikacyjnych, jak i możliwość sprawnego załatwienia spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu, uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego, założenie działalności gospodarczej lub wprowadzenie zmian we wpisie do CEIDG.

Więcej na www.mojbank.pl/ i www.bankbps.pl

Czytaj także: Loteria BLIKOMANIA dla klientów ABS Banku Spółdzielczego

Źródło: Zrzeszenie BPS