UOKiK: Play ma zwrócić niewykorzystane środki z kont pre-paid

UOKiK: Play ma zwrócić niewykorzystane środki z kont pre-paid
Źródło: Materiały prasowe
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny zobowiązał Play do zwrotu pieniędzy pozostałych po wygaśnięciu konta pre-paid, podał Urząd.
Prezes @UOKiKgovPL zobowiązał #P4 do wprowadzenia mechanizmu zwrotu pozostałych na koncie pre-paid pieniędzy, co ma nastąpić w ciągu miesiąca od daty uprawomocnienia się decyzji #UOKiK #Play @Play_Polska

W toku jest postępowanie wobec Orange Polska, wcześniej do zmiany praktyki zobowiązał się T-Mobile, a za podobne praktyki został ukarany Polkomtel.

„Kolejna decyzja dotyczy sieci Play, która nie oddawała swoim klientom mającym telefony na kartę niewykorzystanych pieniędzy. Działamy konsekwentnie i porządkujemy rynek nakazując operatorom uczciwie rozliczać się z konsumentami przy zmianie dostawcy usług. Klienci nie mogą tracić niewykorzystanych środków zgromadzonych na koncie pre-paid z powodu braku kolejnego doładowania. To utrudnianie zmiany operatora, co jest zakazane przez Prawo Telekomunikacyjne oraz Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej” – powiedział Chróstny, cytowany w komunikacie.

Czytaj także: Play: zarząd przyjmuje ofertę przejęcia 100 proc. akcji Play Communications przez Grupę Iliad >>>

Regulacje na poziomie unijnym

Najnowsza decyzja Prezesa Urzędu i jednocześnie druga zobowiązująca w tego typu sprawie dotyczy spółki P4, operatora sieci Play, podano także.

„Kwestia zwrotu niewykorzystanych środków z konta na kartę przy wyborze nowej firmy telekomunikacyjnej jest już uregulowana na poziomie unijnym. W grudniu 2018 r. wszedł w życie Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej. Jest w nim przepis, zgodnie z którym przy zmianie operatora dotychczasowi dostawcy usług pre-paid muszą na wniosek konsumenta zwrócić pozostałe na koncie środki” – czytamy dalej.

Mechanizm zwrotu pozostałych na koncie pre-paid pieniędzy

Prezes UOKiK zobowiązał P4 do wprowadzenia mechanizmu zwrotu pozostałych na koncie pre-paid pieniędzy, co ma nastąpić w ciągu miesiąca od daty uprawomocnienia się decyzji. Do tego czasu spółka musi poinformować wszystkich klientów usług przedpłaconych o wprowadzeniu usługi zwrotu niewykorzystanych środków, przy czym osoby po 65. roku życia dowiedzą się o swoich nowych uprawnieniach z wiadomości SMS, podał Urząd.

Play Communications jest właścicielem 100% udziałów w P4 (Play), która jest operatorem telefonii komórkowej Play. Spółka zadebiutowała na GPW w lipcu 2017 r.

Źródło: ISBnews