UOKiK: 115 mln zł dla właściciela sieci Biedronka za naruszanie praw konsumentów

UOKiK: 115 mln zł dla właściciela sieci Biedronka za naruszanie praw konsumentów
Fot. stock.adobe.com/Proxima Studio
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
UOKiK nałożył na właściciela sieci Biedronka, spółkę Jeronimo Martins Polska, karę w wysokości 115 mln zł za naruszanie praw konsumentów - poinformował urząd w komunikacie.
Prezes @UOKiKgovPL zlecił kontrole Inspekcji Handlowej, które potwierdziły skalę nieprawidłowego informowania o cenach w sklepach należących do #JeronimoMartins Polska #Biedronka

UOKiK podał, że napływały do niego liczne skargi konsumentów oraz informacje z Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej dotyczące nieprawidłowego uwidaczniania cen w sklepach sieci Biedronka.

Czytaj także: W Biedronce niższe ceny przy produkcie, wyższe w kasie. UOKiK wszczął postępowanie >>>

Nieprawidłowe informowanie o cenach

„Skargi dały podstawę do wszczęcia postępowania przeciwko Jeronimo Martins Polska. W jego trakcie Prezes Urzędu zlecił kontrole Inspekcji Handlowej, które potwierdziły skalę nieprawidłowego informowania o cenach w sklepach należących do JMP. Z ustaleń Urzędu wynika, że praktyka trwa co najmniej od 2016 r.” – napisano w komunikacie.

Prezes UOKiK będzie monitorował skutki wdrażanych zmian

„Dopiero wszczęcie postępowania pod koniec ubiegłego roku przyczyniło się do podjęcia przez właścicieli Biedronki działań, których celem ma być rozwiązanie stwierdzonych nieprawidłowości. Prezes UOKiK będzie monitorował skutki wdrażanych zmian, mających usunąć naruszenia zbiorowych interesów konsumentów” – dodano.

Sieć odwoła się do sądu

W swoim stanowisku sieć podała, że nie może wykluczyć indywidualnych przypadków, w których niezamierzony błąd ludzki doprowadził do braku ceny lub braku jej natychmiastowej aktualizacji.

„Biorąc pod uwagę skalę działalności naszej sieci – ponad 3 tys. sklepów, blisko 70 tys. pracowników, ponad 4 mld odwiedzin klientów w okresie od 2017 r. do lipca 2020 r. – nie możemy wykluczyć indywidualnych przypadków, w których niezamierzony błąd ludzki doprowadził do braku ceny lub braku jej natychmiastowej aktualizacji. W trosce o naszych klientów podjęliśmy zdecydowane, znacznie wykraczające poza rynkowe standardy, działania mające na celu ograniczenie liczby tego typu przypadkowych błędów. Już teraz widzimy pozytywne efekty wdrażanych rozwiązań. Podkreślamy jednocześnie, że decyzja UOKiK nie zagrozi naszej strategii dostarczania klientom towarów wysokiej jakości w codziennie niskich cenach, a tym samym wspierania polskich rodzin oraz polskich producentów i dostawców, szczególnie w obecnych trudnych czasach” – czytamy w komunikacie sieci Biedronka.

Czytaj także: Gigantyczna kara dla Biedronki od UOKiK: Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji broni sieci >>>

„Naszą misję realizujemy nie tylko w polityce niskich cen, którą kierujemy się we wszystkich działaniach, ale także w konsekwentnym doskonaleniu procesów operacyjnych, z czytelną prezentacją cen włącznie. Dlatego też zdecydowanie nie zgadzamy się z decyzją UOKiK i będąc przekonanymi co do naszych argumentów, nie mamy innego wyjścia niż złożyć odwołanie od tej decyzji do właściwego sądu” – czytamy w oświadczeniu sieci Biedronka.

W I poł. br. sieć Biedronka otworzyła 34 sklepy, zamknęła 5 i przeprowadziła 71 modernizacji. Na koniec czerwca br. sieć Biedronka liczyła 3 031 placówek.

Źródło: PAP BIZNES, ISBnews