Temat numeru: Kolejny kanał bankowania?

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2016.05.foto.046.a.400xPolacy coraz chętniej korzystają z mediów społecznościowych. Przy ponad 25 mln użytkowników internetu, aktywnie korzysta z nich 14 mln osób. W porównaniu z zeszłym rokiem to wzrost o 8 proc. Internauci spędzają coraz więcej czasu w mediach społecznościowych, średnio godzinę i 17 minut każdego dnia.

Konrad Polaczek

– Obecność banków w mediach społecznościowych nie powinna już nikogo dziwić. Facebook umożliwia markom i klientom bezpośredni, szybki i łatwy kontakt, niosąc ze sobą pozytywne aspekty dla jednej i drugiej strony. Zmiana trybu życia i konsumpcji mediów sprawia, że dziś profil banku staje się dobrą alternatywą dla kontaktu e-mailowego czy rozmowy telefonicznej z biurem obsługi. Po takie rozwiązanie często sięgają zwłaszcza młodsi klienci. Dla marki portal społecznościowy, przy dobrze prowadzonej komunikacji, jest świetnym narzędziem precyzyjnego dotarcia do obiorców w ich naturalnym środowisku komunikacji – wyjaśnia Izabela Kwiatkowska, specjalista ds. social media mBanku.

Zawsze pod ręką

Dzięki laptopom, tabletom, a przede wszystkim telefonom komórkowym klienci banków są cały czas on-line. Czytają, komentują, pytają. W mediach społecznościowych szukają głównie rozrywki, informacji i kontaktu ze znajomymi, ale dla wielu z nich to także naturalne środowisko do dzielenia się opiniami o bankach czy poszukiwaniu informacji o produktach finansowych.

Taka sytuacja to ogromna szansa dla banków, które na bieżąco mogą analizować, co klienci sądzą o ich produktach, czym są zainteresowani. Z czego są zadowoleni, a z czego nie. Jako ING Bank Śląski w mediach społecznościowych przede wszystkim słuchamy. Na bieżąco śledzimy to, jak internauci komentują nasze produkty, pytamy o opinię. Z ich dyskusji wyciągamy wiele wartościowych wniosków i feedbacku. Wprowadzamy zmiany w produktach, by bardziej odpowiadały oczekiwaniom naszych klientów – wyjaśnia Anna Witecka, manager Zespołu ds. Internetu w Departamencie Komunikacji Marketingowej ING Banku Śląskiego.

Obecność w mediach społecznościowych to także kolejny kanał kontaktu z klientem. Jego obsługa nie musi ograniczać się tylko do oddziału czy infolinii. Na Facebooku czy Twitterze konsultanci są dostępni przez całą dobę. Pracownicy banku w każdej chwili mogą pomóc, wytłumaczyć, odpowiedzieć na pytanie. Platformy społecznościowe są także doskonałym narzędziem dotarcia do konsumentów z wartościowymi treściami. Pojawiają się na nich ciekawe artykuły, infografiki, przydatne informacje, a także coraz częściej filmy.

– Dodatkowo, od zeszłego roku, budujemy własną społeczność. Chcemy zapewnić klientom ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI