Temat Numeru | Bancassurance w Bankowości Spółdzielczej | Spółdzielcze bancassurance przechodzi do sieci

Temat Numeru | Bancassurance w Bankowości Spółdzielczej | Spółdzielcze bancassurance przechodzi do sieci
Fot.AliFuat/ctosk.adobe.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Klienci banków spółdzielczych oczekują - gdy chodzi o kupno ubezpieczeń - zdecydowanie więcej niż tylko rozmowy z bankierem przy biurku.

Polscy konsumenci oczekują, że cyfrowa rewolucja będzie obejmowała coraz więcej obszarów, wynika z badania przeprowadzonego przez Sollers Consulting. Kiedy statystyczny Kowalski kupuje ubezpieczenie, udaje się zazwyczaj do agenta wewnętrznego lub multiagenta, kierując się lokalizacją i dostępnością usług, najlepiej aby były tuż za rogiem. Według badania przeprowadzonego przez Ipsos na zlecenie Sollers, klienci korzystają z usług multiagentów, ponieważ „załatwiają oni wszystkie formalności” (53%). Mają też nadzieję na uzyskanie lepszej ceny od brokerów (47%.). Równocześnie klienci wykazują rosnące zainteresowanie sprzedażą i obsługą usług online. 65% respondentów jest otwartych na zakup ubezpieczeń przez internet za pośrednictwem porównywarek zarządzanych przez brokerów.

Oczekiwania klientów wobec kanałów cyfrowych rosną, a tylko niektórzy ubezpieczyciele nadążają za tym trendem. Nasze badanie pokazuje, że osobisty kontakt z agentami jest nadal ważny, ale warto go uzupełnić o usługi cyfrowe – mówi ­Andrzej Łach, Partner w Sollers Consulting.

Cyfrowe zabezpieczenie

Ten trend dostrzegły banki spółdzielcze. Przykładowo instytucje zrzeszone w SGB-Banku oferują swoim klientom produkty ubezpieczeniowe.

Musimy być konkurencyjni na rynku, staramy się zatem dostosować propozycje zgodnie z oczekiwaniami klientów. Działamy w&...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK