Temat numeru: A to ci portfel…

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2014.02.foto.034.400xPłatność kartą w e-sklepie to dla wielu Polaków wciąż jeszcze zagrożenie i potencjalna strata pieniędzy zgromadzonych na koncie. Dlatego z reguły, gdy przychodzi do płatności, wycofują się z transakcji. Upowszechnienie się portfela V.me by Visa ma zmniejszyć skalę tego zjawiska.

MARCIN PODLEŚNY

Najprawdopodobniej do końca marca Visa wprowadzi na rynek swój portfel elektroniczny, nazwany V.me by Visa. Obecnie pilotażowe wdrożenie prowadzi eCard. Partnerem wydarzenia, i wydawcą portfela, jest ING Bank Śląski. V.me by Visa ma ułatwiać zakupy on-line i uprościć ich procedurę

– Udział kart w transakcjach on-line w Polsce jest jeszcze niewielki. W Europie wynosi on ok. 20 proc., a u nas jedynie 5 proc. Jednym z czynników, które zniechęcają Polaków do płacenia kartą on-line jest obawa przed wypełnianiem formularzy i podawaniem swojego numeru karty sklepom internetowym – zauważa Jakub Kiwior, dyrektor Visa Europe w Polsce.

Nielubiane płatności

Obecnie przy każdej płatności w sklepie internetowym najczęściej trzeba podawać dane karty płatniczej. Wiele transakcji nie dochodzi do skutku z powodu np. wygaśnięcia sesji zanim klient zdąży wpisać dane lub błędów podczas ich sprawdzania. Takie sytuacje zniechęcają do płacenia kartą. Istotną barierą rozwoju e-handlu jest także kwestia ograniczonego zaufania do bezpieczeństwa płatności on-line – choćby obawy o dane przekazywane sklepowi internetowemu

– 20 proc. internautów obawia się przekazywać swoje dane w sieci, daje to siódme miejsce w prowadzonym przez nas sondażu dotyczącym internetowych zagrożeń. Natomiast na dziewiątej pozycji znalazła się obawa przed podawaniem danych karty płatniczej – potwierdza Ewa Bereśniewicz-Kozłowska, prezes spółki eCard

Z każdym rokiem popularność e-handlu w Polsce rośnie. Dzieli nas jednak od Europy spory dystans, jeśli chodzi o gotowość do płacenia bezgotówkowo za zakupy on-line. Potwierdza to codzienna praktyka w jednym z większych polskich e-sklepów. 50 proc. klientów, którzy opuszczają koszyk w sklepie Merlin.pl, czyni tak, ponieważ proces pł...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI