Prezentacje: Nie tylko Windows

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2009.11.foto.65.a.150x

Rozmowa z Pawłem Jakubikiem, dyrektorem sektora Bankowość & Ubezpieczenia Microsoft Polska

Dlaczego banki powinny korzystać z produktów i rozwiązań potentata z Redmond?

Odpowiem przewrotnie, że przecież banki nie muszą korzystać z naszych produktów i rozwiązań. Tylko co otrzymają w zamian? Czy na rynku znajdą kompletny i stabilny odpowiednik naszej oferty z pełnym wsparciem i serwisem technicznym, który w 100 proc. pokrywałby obszar obsługiwany przez nasze produkty? Chyba nie. Nie korzystając z naszych produktów, banki straciłyby dostęp do najnowocześniejszych technologii i narzędzi IT. Na ich rozwój jest przeznaczony obecnie największy (w stosunku do wszystkich innych światowych dostawców IT) budżet badawczo-rozwojowy, przekraczający 9,5 mld dolarów rocznie. Poza tym, jak nie pracować na systemach, które są zainstalowane na ponad 85 proc. wszystkich komputerów na świecie?

No właśnie. A nie jest tak, że klienci wciąż postrzegają Microsoft jako dostawcę Windowsa i Office’a?

Rzeczywiście, wciąż musimy udowadniać, że nasza oferta daleko wykracza poza oprogramowanie biurowe. Zresztą ten stereotyp stara się też wykorzystywać nasza konkurencja, przekonując, że rozwiązania Microsoftu wciąż są adresowane do klientów indywidualnych i sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Ktoś daje się na to nabrać?

Już nie. Dla specjalistów i menedżerów IT nie jest tajemnicą, że nasza oferta najdynamiczniej rozwija się w segmencie klientów enterprise. I to zarówno globalnie, jak i lokalnie – u nas, w Polsce. Właśnie na rozwiązania dla klientów z tego segmentu przeznaczamy największe środki na badania i rozwój.

Kiedy Microsoft z roli dostawcy systemów operacyjnych i oprogramowania biurowego awansował do roli twórcy kompleksowych rozwiązań IT?

Zajęło to nam około dziesięciu lat, licząc od roku 1995 do połowy obecnej dekady. W tej chwili jesteśmy dla sektora finansowego jednym z największych i najważniejszych partnerów. Nasza oferta obejmuje wszystkie elementy i warstwy bankowego IT.

A jak to wygląda w naszym kraju?

Podobnie. Część z polskich banków już od dłuższego czasu eksploatuje produkcyjnie dziesiątki, a czasami setki instancji baz SQL Server. Spora część aplikacji bankowych, takich jak portale banków internetowych czy aplikacje wspierające wewnętrzne procesy banków, powstała na naszej platformie developerskiej.NET. Co więcej, w ostatnich dwóch-trzech latach większość nowoczesnych i funkcjonalnych front-endów, portali dostępowych, a także systemów klasy work-flow w polskich bankach jest budowana w oparciu o SharePoint -zdecydowanie najszybciej rozwijający się produkt w naszej ofercie enterprise.

Co w tej chwili Microsoft może zaoferować bankom?

Naszą ofertę podzieliłbym na trzy, a właś...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI