Technologie: Mobile versus oddziały

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Warszawska konferencja "IBM BusinessConnect 2014. A New Era of Smart", była dobrą okazją do prezentacji nowych rozwiązań dotyczących IT w wielu sektorach gospodarki - od energetyki do mediów. My z racji naszych zainteresowań, skoncentrowaliśmy się na debacie bankowców, ubezpieczycieli i ekspertów zatytułowanej. "Czy cyfrowa transformacja daje przewagę konkurencyjną".

Jacek Obłękowski, wiceprezes zarządu PKO BP: Pozornie, pomimo coraz większej cyfryzacji życia, jako banki funkcjonujemy tak, jak to było wcześniej. Przyjmujemy depozyty i udzielamy kredytów oraz staramy się, aby coraz bardziej profesjonalnie obsługiwać naszych klientów. Ale zdajemy sobie sprawę z tego, że kto nie jest technologicznie innowacyjny, z czasem musi zostać w tyle. Dlatego banki choćby z uwagi na konkurencję operatorów telekomunikacyjnych, muszą wykorzystywać szanse związane z digitalizacją usług.

Adam Parfiniewicz, członek zarządu BNP Parisbas: Ci, którzy chcą być choćby o krok przed konkurencją, wiedzą, że nasi klienci spotykają się w wirtualnym świecie także z innymi dostawcami usług. Następuje cyfrowa rewolucja kulturowa, która jest częścią rewolucji elektronicznej. Nie można być rynkowym liderem, nie potrafiąc jej wykorzystywać do swoich celów. Dziwią mnie stwierdzenia bankowców, deklarujących „ja nie używam Face- booka”, co to za powód do dumy, skoro korzystają z niego ich klienci. Są nowego typu produkty i usługi, których cyfrowi klienci wręcz od nas oczekują. Dajemy to im przez pośrednictwo pracowników banków, wspieranych technologiami, których klienci często nie rozumieją. Ci, którzy w bankowości chcą być „elektroniczni”, muszą tacy być na 100 proc., inaczej znikną z rynku.

Wojciech Rabiej, członek zarządu Towarzystwa Ubezpieczeniowego Gothaer S.A.: My jako ubezpieczyciele mamy zupełnie inny – bardziej incydentalny – kontakt z klientem niż banki. Najczęściej dotyczący zawierania raz w roku polisy AC i OC. Ale jako cały sektor także stoimy przed wyzwaniem przeskoczenia z internetu do mobilności.

Grzegorz Kuliszewski, Business Development Executive IBM: IBM zawsze chciała dostarczać tylko takie produkty, które konsumenci potrzebują. Inaczej niż w Stanach Zjednoczonych, Europie, Ameryce Południowej, w Polsce nie widać jeszcze trendu odchodzenia klientów od tradycyjnych oddziałów na rzecz innych kanałów dystrybucji. Czy tradycyjne oddziały banków będą jednak w przyszłości likwidowane?

Jacek Obłękowski: Od amerykańskich analityków od lat słyszymy, że typowe oddziały bankowe znikną. Prognozowano nieuchronność tego zjawiska od roku 2001, ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI