Technologie: Innowacja jest wpisana w nasze DNA

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Z Tomaszem Brożyną, dyrektorem sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance rozmawia Rafał Modzelewski

Z badania Mondial Assistance „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” wynika, że świadomość usług assistance rośnie. Jakie tendencje obserwuje Pan na rynku?

Tradycyjnie na początku bieżącego roku przeprowadziliśmy ogólnopolskie badanie sprawdzające m.in. definiowanie i świadomość usług assistance. Wyniki wyraźnie pokazują, że Polacy coraz lepiej rozumieją, czym są usługi pomocowe i coraz chętniej po nie sięgają. Porównując wyniki rok do roku, obserwujemy wzrost świadomości o 14 punktów procentowych. W trakcie tegorocznego badania na pytanie, czym są usługi assistance prawidłowej odpowiedzi udzieliło aż 67 proc. respondentów. Ze wzrostem świadomości skorelowane jest oczywiście korzystanie z usług.

W minionym roku po usługi pomocowe sięgnęło ponad 1,2 mln osób, podczas gdy rok wcześniej liczba ta wynosiła 900 tys. osób. Oznacza to, że po raz pierwszy w historii liczba osób, która skorzystała z usług assistance przekroczyła milion – to bardzo dobry wynik dla całej branży, ale również powód do radości dla tych, którzy usługi assistance dołączają do swojej oferty jako jej uzupełnienie. Assistance ma potencjał i branża finansowa słusznie decyduje się postawić na usługi pomocowe jako element wspierający kampanię reklamową oferowanych przez siebie produktów.

Jakie nowe produkty, które w swoich ofertach mogą wykorzystać banki i ubezpieczyciele, wprowadziliście Państwo w ostatnim czasie na r ynek?

Takich rozwiązań jest kilka, wymienię trzy, aby pokazać, jak różnorodna może być oferta asystora. Miniony rok upłynął pod znakiem transakcji zbliżeniowych. Mondial Assistance miał oczywiście swój udział przy tworzeniu rozwiązań w tym zakresie. W 2012 r. wprowadziliśmy na rynek ubezpieczenie płatności zbliżeniowych dokonywanych telefonem komórkowym, które może być połączone z ubezpieczeniem samego telefonu. Produkt ten jest naturalnym rozwinięciem ubezpieczenia transakcji dokonywanych kartą. Powstał on w odpowiedzi na oczekiwania naszych partnerów biznesowych oraz klientów indywidualnych. W zrealizowanych przez nas badaniach prawie 70 proc. ankietowanych uznało za potrzebne stworzenie takiego ubezpieczenia i deklarowało, że byłoby zainteresowanymi jego posiadaniem.

Kolejnym interesującym produktem w naszej ofercie jest teleopieka wraz z pakietem senior. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego jasno wynika, że polskie społeczeństwo starzeje się. Tendencje pokazują, jak bardzo zmienia się obraz polskiego społeczeń...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI