Technologie: Darmowe hot-spoty – zagrożenie czy szansa?

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Według Raportu Instytutu Badawczego ORC Rynek Opinia - ponad 75 proc. respondentów uważa, że bezprzewodowy internet jest, prócz rzecz jasna kawy, niezbędnym atrybutem dobrej sieciowej kawiarni. W ankiecie przeprowadzonej przez TripAdvisor aż 89 proc. osób przyznało, że darmowe Wi-Fi to najważniejsze udogodnienie w hotelu. Także banki wychodzą naprzeciw oczekiwaniom e-konsumentów, udostępniając bezpłatny internet w swoich placówkach.

Marcin Złoch

Głównym powodem uruchomienia darmowych stref Wi-Fi w wybranych oddziałach PKO Banku Polskiego jest wygoda klienta i umożliwienie mu bezpłatnego skorzystania z szybkiego, stabilnego i nielimitowanego dostępu do internetu na terenie naszej placówki. Optymalne warunki połączenia są zapewnione w strefach oczekiwania – wyjaśnia Zbigniew Janczewski z Departamentu Sieci PKO BP.

– Chcemy być bankiem przyjaznym, wygodnym i użytecznym, dlatego zdecydowaliśmy o zainstalowaniu w naszych oddziałach urządzeń zapewniających bezprzewodowy dostęp do internetu. Bezpłatne Wi-Fi w placówce daje wiele możliwości: klienci mogą skorzystać z aplikacji mobilnej bezpośrednio na swoim smartfonie, odebrać e-maile, przeczytać newsy czy też po prostu posurfować po necie. Wierzymy, że to rozwiązanie spotka się z pozytywnym przyjęciem, podobnie jak wcześniej ławeczki i autobusy Wi-Fi – podkreśla Grzegorz Jasnowski, zastępca dyrektora Departamentu Strategii i Wsparcia Dystrybucji w ING Banku Śląskim.

Niektóre instytucje finansowe, np. Idea Bank S.A., wspierają swoją strategię, zapewniając klientom miejsce do pracy. W placówkach banku przedsiębiorcy mogą pracować – mają do dyspozycji biurka, biurowy sprzęt (skaner, kopiarka, drukarka – w jednym oddziale nawet 3D), darmową kawę, świeżą prasę i oczywiście Wi-Fi. – Bez dostępu do sieci komfortowa praca nie byłaby możliwa – twierdzi Paweł Błażejczyk, dyrektor Departamentu IT Idea Banku.

Instytucje i firmy stale rozbudowują swoje sieci bezprzewodowe – wewnętrzne, jak i te udostępniane klientom. Badania przeprowadzone przez Forrester Consulting w październiku 2015 r. na zlecenie Zebra Technologies, które objęły specjalistów ds. IT oraz menedżerów biznesowych z 250 międzynarodowych firm, wskazują, że 46 proc. firm ma przeciążoną infrastrukturę bezprzewodową. Ponad połowa (53 proc.) zbadanych przedsiębiorstw planuje odświeżyć infrastrukturę bezprzewodową w ciągu najbliższych 12 miesięcy, ponieważ spodziewają się, że nowe narzędzia i usługi wpłyną na jeszcze większe obciążenie systemów. Przedsiębiorstwa zwiększają możliwości sieci Wi-Fi, żeby poprawić poziom obsługi klienta, zwiększyć wydajność operacyjną i ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI