Technologia VoiceLab nagrodzona przez Ministra Gospodarki

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

nowe.technologie.03.250x200Gdyńska firma VoiceLab konkuruje z gigantami światowymi w dziedzinie rozwoju technologii rozpoznawania mowy, biometrii głosu i speech analytics, zdobywając uznanie światowych ekspertów. Po raz kolejny udowadnia tezę, że fantastyczne produkty mogą powstać również w Polsce. W tegorocznym zestawieniu Lider informatyki 2014 wyróżniono Meritum Bank, właśnie za wykorzystanie polskiej myśli technologicznej w procesie tworzenia bankowości mobilnej. Chodzi o wdrożone przez Bank rozwiązanie Voicebanking (jeden z produktów VoiceLab), które umożliwia głosową obsługę aplikacji.

Ile wydałem w zeszłym tygodniu? Ile pieniędzy wpłynęło na konto’? Zadając te i inne pytania aplikacji mobilnej klienci banków będą mogli uzyskać wszystkie interesujące ich  informacje bez łączenia się z konsultantem, używania klawiatury telefonu czy też czasochłonnego przeszukiwania historii transakcji. Wszystko za sprawą technologii, która pozwala urządzeniom „zrozumieć” ludzką mowę. To bardzo proste: wymawiając na głos odpowiednie polecenia głosowe, system rozpoznaje je i udziela odpowiedzi. Mowa o Voicebankigu – innowacyjnym i zaawansowanym rozwiązaniu głosowym, opracowanym przez trójmiejską firmę technologiczną, która wdraża je w pierwszych bankach w Polsce. Z produktów opracowanych przez VoiceLab skorzystał już MeritumBank oraz FM Bank PBP oferując swoim klientom te najnowocześniejsze rozwiązanie komunikacyjne. Następnym krokiem, który podejmie VoiceLab, będzie implementacja kolejnych języków do systemu rozpoznawania mowy: niemieckiego, angielskiego, hiszpańskiego i rosyjskiego.

Lider Voicebankigu w Polsce

Już ponad 3 miliony Polaków korzysta z aplikacji mobilnych banku. Bankowość mobilna zrewolucjonizowała obsługę klienta i poprawiła komfort związany z prowadzeniem konta. Teraz nadszedł czas na kolejny przełom, który jeszcze bardziej usprawni i ułatwi korzystanie z aplikacji mobilnej banku, a Liderem rozwoju tej technologii w Polsce jest Voicelab, – stworzyliśmy głosowy interfejs do aplikacji mobilnej, który spełnia dwie funkcje: umożliwia komunikację za pomocą naturalnego języka, wykorzystując technologię rozpoznawania mowy oraz stanowi system autoryzacji użytkownika przy użyciu technologii biometrii głosu – mówi Tomasz Szwelnik, prezes firmy VoiceLab – ponadto dzięki naszym rozwiązaniom klienci infolinii szybciej i łatwiej połączą się z wybranym działem lub konsultantem, bez konieczności wybierania na klawiaturze telefonu numerów wewnętrznych, czy kodów przekierowujących, – uzupełnia Tomasz Szwelnik. Komunikacja z urządzeniem ma służyć wygodzie klientów, którzy bez konieczności wpisywania trudnych alfanumerycznych kodów PIN zalogują się do swojego konta, czy profilu, jednocześnie usprawniając i optymalizując pracę doradców bankowych.

Jeszcze większe bezpieczeństwo danych i komfortowa obsługa klienta

System sprawnie rozpoznaje głos właściciela konta, czy profilu, uniemożliwiając logowanie osobom nieupoważnionym. Użytkownik dokonuje autoryzacji używając jedynie swojego głosu, bez konieczności wprowadzania skomplikowanych haseł i kodów dostępu. System uwierzytelniania wykorzystujący technologię biometrii głosu jest na tyle zaawansowany, że rozpoznaje głos właściciela konta. Funkcja rozpoznawania mowy i biometrii głosu ma także istotne znaczenie w przypadku obsługi osób niedowidzących lub takich, dla których wybór odpowiedniego klawisza w telefonie stanowi barierę. Oprócz tego, dzięki opcji text-to-speech (TTS) klient zyskuje możliwość usłyszenia tekstu wyświetlonego na ekranie. Równie istotnym usprawnieniem funkcjonowania biura obsługi klientów banku jest rozwiązanie speechanlytics, które umożliwia analizę pożądanych i niepożądanych słów kluczowych, które wystąpiły w rozmowie z klientem. Dzięki rzetelnym raportom konsultanci, doradcy i managerowie zwiększają jakość obsługi klienta przy jednoczesnej optymalizacji kosztów obsługi infolinii, – nasze produkty usprawniają obsługę klienta oraz pracę doradców kredytowych i konsultantów bankowych. Jedna fraza wypowiedziana na głos znacząco poprawia zadowolenie klienta związane z szybką obsługą i łatwym dostępem do informacji, co przekłada się na szybszą realizację zleceń oraz decyzje zakupowe,  – dodaje Tomasz Szwelnik. W styczniu 2015 roku założyciele polskiego laboratorium mowy VoiceLab wyjadą do doliny Krzemowej, gdzie zaprezentują swoje technologie biorąc udział w programie amerykańskiej organizacji Plug And Play Techcenter oraz uczestnicząc w projekcie GO GLOBAL organizowanym przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Źródło: Voiclab