Tarcza Finansowa PFR 2.0, średnio 137 tys. zł subwencji dla klientów banków z Grupy BPS

Tarcza Finansowa PFR 2.0, średnio 137 tys. zł subwencji dla klientów banków z Grupy BPS
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Blisko 3 tysiące małych i średnich firm będących klientami Banków Spółdzielczych zrzeszonych w Grupie BPS, banków współpracujących oraz Banku BPS otrzymało łącznie prawie 450 mln zł pomocy w ramach programu Tarcza Finansowa PFR 2.0.

Największą liczbę wniosków złożyli przedsiębiorcy prowadzący restauracje i inne obiekty gastronomiczne, hotele i inne obiekty noclegowe oraz działalność w zakresie lądowego transportu pasażerskiego.

Wnioski o pomoc przedsiębiorcy prowadzący działalność w branżach najbardziej dotkniętych skutkami pandemii COVID-19 mogli składać od połowy stycznia do końca lutego 2021 r.

Pozytywną decyzję PFR otrzymało 2 922 klientów Zrzeszenia BPS. Blisko 40 proc. firm złożyło więcej niż jeden wniosek. Rekordzista złożył ich aż 16.

Średnia kwota subwencji, którą otrzymali klienci banków z Grupy BPS to 137 tys. zł.

Wnioski w 298 bankach grupy BPS

– Bankowość spółdzielcza opiera się na relacjach. Klienci Banków Spółdzielczych nie są anonimowi. Znamy ich sytuację i problemy, z którymi się borykają. Wiemy więc, że pomoc jest potrzebna we wszystkich zakątkach kraju, również w mniejszych miejscowościach. Dlatego Banki Spółdzielcze włączyły się na szeroką skalę w program Tarcza Finansowa PFR 2.0 – mówi Artur Adamczyk, Prezes Zarządu Banku Polskiej Spółdzielczości SA.

Pierwszy wniosek pojawił się w systemie już po upływie 17 minut

Łącznie 298 Banków Spółdzielczych z Grupy BPS umożliwiło swoim klientom składanie wniosków o subwencje.

W pierwszych dwóch tygodniach od uruchomienia programu złożono ponad 50 proc. wszystkich wniosków o subwencje. Pierwszy wniosek pojawił się w systemie już po upływie 17 minut.

Odwołania od decyzji do końca marca

Branżą, która wydaje się najmocniej dotknięta skutkami pandemii, jest gastronomia. Ponad 36 proc. wszystkich wniosków składanych przez klientów Banków Spółdzielczych z Grupy BPS związana jest z prowadzeniem restauracji i barów oraz świadczeniem szeroko rozumianych usług gastronomicznych, w tym dostarczaniem cateringu.

W pierwszej piątce najliczniej wnioskujących o pomoc z Tarczy Finansowej PFR 2.0 w Zrzeszeniu BPS znalazły się również firmy prowadzące hotele oraz turystyczne obiekty noclegowe, a więc różnego rodzaju pensjonaty i agroturystyka.

Tarcza Finansowa PFR 2.0 jest programem o mniejszym zasięgu, ograniczonym do firm z określonych branż

Duże zainteresowanie było także ze strony firm zajmujących się przewozem osób, handlem detalicznym artykułami odzieżowymi oraz placówki edukacji pozaszkolnej.

Aktualnie firmy mogą składać odwołania w ramach Programu. Termin upływa z końcem marca.

Banki Spółdzielcze od początku pandemii aktywnie wspierają swoich klientów.

W programie pierwszej Tarczy Finansowej PFR uczestniczyło 321 Banków Spółdzielczych z Grupy BPS. Wsparcie otrzymało prawie 24 tys. firm, na łączną kwotę ponad 3,6 mld zł.

Tarcza Finansowa PFR 2.0 jest programem o mniejszym zasięgu, ograniczonym do firm z określonych branż.

Źródło: Bank Polskiej Spółdzielczości / Bank BPS