Tarcza antykryzysowa: przedsiębiorcy złożyli do ZUS ponad 500 tys. wniosków o pomoc

Tarcza antykryzysowa: przedsiębiorcy złożyli do ZUS ponad 500 tys. wniosków o pomoc
fot. stock.adobe.com /Tiko
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpatrzył już ponad 91 tys. wniosków o wsparcie w ramach tarczy antykryzysowej. ‒ Rozpatrujemy wnioski szybko dzięki automatyzacji - mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS. Zachęca też do składania dokumentów za pomocą Platformy Usług Elektronicznych.

#GertrudaUścińska: Zachęcamy do składania wniosków za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE). To zdecydowanie przyspieszy ich obsługę #TarczaAntykryzysowa #Koronawirus #SkładkiZUS @zus_pl

Na początku kwietnia w życie weszły przepisy tzw. tarczy antykryzysowej. Przewidują one, że przedsiębiorcy mogą złożyć wniosek o zwolnienie ze składek, odroczenie terminu ich zapłaty, rozłożenie zaległości na raty oraz o świadczenie postojowe.

Ponad 406 tys. wniosków o zwolnienie ze składek

Jak wynika z najnowszych danych, w całym kraju złożono elektronicznie do ZUS już ponad pół miliona wniosków o pomoc z tarczy. Najwięcej, bo ponad 406 tys., dotyczy zwolnienia ze składek.

Zainteresowaniem cieszy się także świadczenie postojowe, w sprawie którego wnioski złożyło 85 tys. osób samozatrudnionych oraz 7 tys. zleceniobiorców.

Około 6 tys. wniosków dotyczy ulg w opłacaniu składek (odroczenie lub układ ratalny).

Zobacz więcej najnowszych wiadomości o wpływie koronawirusa na gospodarkę >>>

Tylko 165 tys. wniosków w postaci papierowej

Dodatkowo 165 tys. wniosków wpłynęło drogą tradycyjną, w postaci papierowej. Zostały nadesłane pocztą lub wrzucone do skrzynki w placówce ZUS.

‒ Zachęcamy do składania wniosków za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE). To zdecydowanie przyspieszy ich obsługę – mówi prof. Gertruda Uścińska.

Bądź na bieżąco – zapisz się na nasz newsletter >>>

Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił specjalny system do automatycznej obsługi wniosków składanych w ramach tarczy antykryzysowej.

‒ To zdecydowanie ułatwi weryfikację dokumentów. Pierwsze świadczenia postojowe trafią na konta uprawnionych klientów już 15 kwietnia – zapowiada prezes ZUS.

Wnioski do ZUS można składać elektronicznie lub papierowo.

Informacji udzielają doradcy ds. ulg i umorzeń dostępni na infolinii ZUS (tel. 22 560 16 00).

ZUS uruchomił też dodatkowe infolinie dla przedsiębiorców 22 290 87 02 oraz 22 290 87 03.

Dostępny jest również numer tel. 22 290 87 01 – obsługa w sprawie świadczeń z tytułu kwarantanny lub izolacji oraz zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły.

Źródło: aleBank.pl