System Standardów Kwalifikacyjnych w Bankowości Polskiej: Jestem bankowcem na dobrym kursie

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

nbs.2015.04.foto.028.a.400xW warszawskim Klubie Bankowca odbyła się jubileuszowa 50. uroczystość wręczenia certyfikatów w ramach Systemu Standardów Kwalifikacyjnych w Bankowości Polskiej.

Związek Banków Polskich nadał 73 stopnie zawodowe Dyplomowanego Pracownika Bankowego. W uroczystości uczestniczyli Krzysztof Pietraszkiewicz – prezes ZBP, Włodzimierz Grudziński – przewodniczący Komitetu ds. Standardów Kwalifikacyjnych, dr Mariusz Zygierewicz – dyrektor w ZBP i przewodniczący Komisji Egzaminacyjnych, przedstawiciele zarządów banków i szkół bankowych. System standardów funkcjonuje od 1997 r., w tym czasie przyznano blisko 16 tys. certyfikatów. Od niedawna jest wdrażany nowy stopień kwalifikacyjny – Certyfikowany Konsultant ds. Finansowych, z akcentem na wymagania związane z etyką i dobrymi praktykami w sprzedaży produktów bankowych.

Wł. Grudziński, składając w imieniu organizatorów gratulacje wyróżnionym, podkreślił,iż System Standardów Kwalifikacyjnych ZBP został stworzony w trosce o jakość kadr, ponieważ niezależnie od nowoczesnych technologii, metod zarządzania i oceny ryzyka, w każdej firmie najważniejszy jest kapitał ludzki. Rolą banków, niezależnie od funkcji biznesowych pełnionych wobec swoich właścicieli, jest dzisiaj świadczenie na najwyższym poziomie codziennych usług publicznych, które są potrzebne konsumentom tak jak komunikacja, elektryczność, kanalizacja czy woda. Polak, który nie posiada rachunku bankowego, może zostać niemalże wykluczony z normalnego funkcjonowania w sferze publicznej. Nie wynajmie mieszkania, nie zapłaci rachunku, bo nikt od niego nie przyjmie gotówki. Tak już jest w Niemczech, we Francji i w większości krajów UE, gdzie 99 proc. obywateli posiada konta osobiste w bankach. – Oznacza to, że na bankach ciąży podwójna odpowiedzialność, ponieważ nie działamy tylko w biznesie przemysłu finansowego, świadczymy usługi publiczne, w których niezwykle ważne są codzienne relacje z klientami. Trzeba o nie dbać, budując zaufanie i przyjazne usługi bankowe

Zmieniając nasze standardy kwalifikacyjne, stawiając nowe oczekiwania i wymagania w kształceniu bankowców, będziemy brali to pod uwagę.

***

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI