Sygnały: luty 2012

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

nbs.2012.02.foto.026.a.250xCYBER RYZYKO

Według fi rmy doradczej PwC az 37 proc. polskich fi rm zauwazyło w ubiegłym roku wzrost ryzyka cyberprzestepczosci. Eksperci przewiduja, ze ryzyko to bedzie nadal rosło. Tymczasem, jak pokazuja wyniki ankiety "Global Economic Crime 2011" kierownictwo ponad 40 proc. polskich fi rm w ogóle nie informuje swoich pracowników o mozliwym ryzyku i jego fi - nansowych konsekwencjach.

ZBLIZ I… PŁACZ

Płatnosci zblizeniowe sa wygodne, ale wzbudzaja tez obawy o ich bezpieczenstwo. Czesc klientów banków niepokoi sie tym, ze karta bezstykowa mozna dokonac płatnosci bez podawania PIN. Organizacja MasterCard niedawno potwierdziła istnienie ryzyka przechwycenia daty waznosci oraz numeru karty, zapewniajac jednoczesnie, ze danych tych nie da sie wykorzystac do realizacji transakcji. Bezpieczenstwo technologii zblizeniowej PayPass wiaze sie m.in. z generowanym jednorazowo kodem przypisanym do kazdej transakcji. Eksperci Expandera doradzaja ostroznosc, przypominajac ze raz na kilka płatnosci wymagany jest PIN nawet przy płatnosciach mobilnych. Ponadto, aby nie zniechecac do nowej technologii, banki z reguły zwracaja pieniadze skradzione wraz z karta zblizeniowa.t

DLA KOGO CALL CENTER?

Według Call Center Poland banki nie wykorzystuja kontaktu z klientem do sprzedazy swoich produktów. W badaniu metoda Mystery Call, w role tajemniczego klienta wcielili sie doswiadczeni trenerzy – specjalisci z rynku call center. Z kazdym bankiem prowadzono rozmowy dotyczace uzyskania informacji o produktach (konto osobiste, karta kredytowa, pozyczka/kredyt gotówkowy/ lokata). Okazało sie, ze kontakt potencjalnego konsumenta z infolinia zwykle konczy sie na udzieleniu odpowiedzi na zadawane pytania, tylko w kilku przypadkach konsument został zaproszony do odwiedzenia oddziału i skorzystania z oferty. ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI