Sygnały: lipiec – sierpień 2011

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

nbs.2009.03.foto.25.a.150xDUSIGROSZ Z... GESTEM

Według badania Millward Brown SMG/KRC sporządzonego na zlecenie ING BŚ, ponad połowa Polaków oszczędza (60 proc.), a co trzeci (32 proc.) nie odkłada, ale wydaje swoje pieniądze rozważnie. Co trzecia osoba trzyma pieniądze w domu, a 61 proc. robi zakupy w najwygodniejszym, lecz niekoniecznie najtańszym miejscu. Najpopularniejszą formą oszczędzania są: konto bankowe, lokata oraz konto oszczędnościowe.

Wśród Polaków przeważają ci, którzy oszczędzają nieregularnie (42 proc.). Co trzecia osoba korzystająca z Facebooka deklaruje, że zdarza się jej dokonywać zakupów w sklepach internetowych za jego pośrednictwem, 81 proc. osób uważa, że Polacy to naród żyjący na kredyt. Najbardziej oszczędni są Poznaniacy (35 proc.), a najbardziej rozrzutni Warszawiacy (73 proc.).

KREDYT RATALNY W KARCIE

Open Finance zaleca osobom z zadłużeniem na karcie rozważenie spłaty zadłużenia na raty. Klienci bez bieżących oszczędności powinni rozejrzeć się za możliwością zmniejszenia płaconych bankom odsetek, które prawdopodobnie jeszcze wzrosną. Pomocnym rozwiązaniem jest oferowana przez co najmniej 12 banków usługa kredytu ratalnego w karcie. Pozwala ona zamienić powstałe zadłużenie na równe raty kapitałowo-odsetkowe, które są doliczane do comiesięcznej kwoty spłaty minimalnej. Taki kredyt zmniejsza dostępny dla klienta limit karty, ale każdorazowa spłata raty zmniejsza saldo zadłużenia i powiększa dostępne środki.

Aby rozłożyć transakcje wykonane kartą kredytową na raty, należy zadzwonić na infolinię banku lub udać się do oddziału. W większości instytucji konieczne jest wskazanie, które spośród operacji mają podlegać zamianie na ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI