Sygnały: lipec- sierpień 2009
KUSZENIE KOWALSKIEGO
Z raportu Expandera wynika, że w bankowej wojnie o oszczędności Polaków wysokość oprocentowania powoli schodzi na drugi plan. Niektóre banki, choć nie oferują najwyższego oprocentowania na rynku, to liczą, że uda im się przyciągnąć pieniądze klientów dzięki promocjom. W BGŻ promocja dotyczy lokat 3-miesięcz-nych. Osoby, które z tej oferty skorzystają, mają szansę wygrać 3 sztabki złota. Bank Śląski i Kredyt Bank objęły promocją konta oszczędnościowe. W tym pierwszym można wygrać cztery samochody, rowery i nawigacje GPS. Ciekawszą promocję wprowadził jednak Kredyt Bank. Osoba, która zachęci kogoś do otwarcia konta, otrzyma 50 zł (tyle samo dostanie osoba, która to konto otworzy). Warunkiem wypłaty nagrody jest jednak przelewanie na nowe konto wynagrodzenia w kwocie przynajmniej 500 zł. Wygrać można nie więcej niż 750 zł.
KIM SĄ NASI „LOKATORZY”?
Według badania fi rmy Acxiom (przeprowadzonego na zlecenie Open Fi-nance) po kredyty bankowe – w różnej formie – sięga 28 proc. Polaków. Trzy czwarte kredytobiorców to osoby poniżej 50 roku życia. W akcje inwestuje – bezpośrednio – 3,8 proc. dorosłych Polaków. W tej grupie 53,5 proc. stanowią osoby po pięćdziesiątce. Najczęściej wybieraną formą inwestycji są jednak najprostsze instrumenty, tj. lokaty bankowe. Prawie 10 proc. dorosłych Polaków ma jakąś lokatę terminową. Jak można się domyślać, najchętniej sięgają po nie osoby starsze – pięćdziesięciolatkowie i starsi mają 57-proc. udział w grupie posiadaczy depozytów. Aż 41 proc. „lokatorów” to emeryci i renciści, a 10 proc. posiadaczy lokat ma dochody poniżej tysiąca złotych na rodzinę.
UCIEC SPOD BELKI Maleją różnice między atrakcyjnie oprocentowanymi lokatami a rachunkami oszczędnościowymi. Z analiz Expandera wynika, że najlepsze trzymiesięczne lokaty Getinu, AIG, Meritum Banku oraz Dominetu i Fortisa są oprocentowane na 6,5 proc, lecz najatrakcyjniejsze rachunki oszczędnościowe ... |
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI