Studenckie Forum Business Centre Club

Studenckie Forum Business Centre Club
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Wywiad z Beatą Dzidzińską - Prezes Studenckiego Forum Business Centre Club

Warto promować informacje o start-upach #BeataDzidzińska

Czym zajmuje się Studenckie Forum Business Center Club jako organizacja? Jakie projekty realizują Państwo w ramach działalności?

Fundacja Studenckie Forum Business Centre Club, w kilku słowach, zajmuje się szerzeniem postaw przedsiębiorczych wśród młodych i właśnie to jest naszą misją. Bardziej dokładnie inspirujemy, edukujemy oraz motywujemy młodych ludzi pokazując, że aktywność, odwaga i własna inicjatywa są drogą do osiągnięcia sukcesu.

W ramach działalności fundacji realizujemy kilka projektów ogólnopolskich, są również projekty regionalne. Naszymi sztandarowymi projektami ogólnopolskimi są Festiwal BOSS, Przedsiębiorcza Kobieta, Inteligencja Finansowa, Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości, Biznes Junior, #e-biznes festiwal oraz Gala Młodych Liderów.

Natomiast regionalne projekty to Art Business Festiwal w Krakowie, Dzień sukcesu we Wrocławiu, Antracyty Biznesu w Katowicach oraz Young Business Festiwal w Trójmieście.

Już niedługo ruszą edycje.

Czy młodzi Polacy są przedsiębiorczy?

Bardzo często słyszymy, że studenci w Polsce tworzą nowe projekty, które przekształcają się w biznesy. Nawet z samego środowiska Studenckiego Forum Business Centre Club wywodzą się Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości oraz Business Linki, w których głównie rozwijają się start-upy młodych ludzi, dlatego śmiało mogę powiedzieć, że młodzi Polacy są przedsiębiorczy. Wielu członków po ukończeniu działalności w naszej organizacji zakłada własne firmy. Warto tutaj wspomnieć o Fundacji Polska Innowacyjna, która dąży do tego, aby Polska stała się jednym ze światowych centrów innowacji i biznesu. Uważam, że CEO tej fundacji – Sławomir Olejnik – realizując swój pomysł, odważnie pokazuje, że młody Polak potrafi i sam mocno wierzy, że młodzi osiągną ten cel w przyszłości i Polska stanie się potężnym centrum nauki, innowacji i przedsiębiorczości. 

Jak zachęcić młodych do zakładania biznesów, prowadzenia działalności gospodarczej?

Przede wszystkim warto promować informacje o start-upach. Jest wiele ogólnodostępnych konferencji promujących tworzenie nowych projektów, realizowanie własnych pomysłów, które następnie mają szansę na przerodzenie się w prawdziwy biznes. Dodatkowo wiele fundacji, czy stowarzyszeń oferuje wsparcie merytoryczne projektu, wsparcie IT, doradztwo marketingowe, księgowe, czy pomoc w uzyskaniu dofinansowania. Niektóre urzędy pracy prowadzą szkolenia, które odpowiadają na często zadawane pytanie – jak założyć własną działalność gospodarczą, jednak warto, żeby te działania były bardziej zintensyfikowane.

Jak można promować edukację finansową wśród młodych?

Myślę, że najlepszym przykładem jest nasza działalność – to właśnie przez uczestnictwo w wydarzeniach, które organizujemy, a także poprzez członkostwo w SF BCC i realizację projektów od podstaw, można uczyć się tworzenia konferencji i szkoleń i tym samym promować edukację finansową. W social media młodzi mogą dotrzeć do profesjonalnych kanałów, które prowadzą eksperci ze świata finansów, poprzez lajkowanie i udostępnianie materiałów każdy z nas może przyczynić się do szerzenia wiedzy dotyczącej finansów, czy szeroko pojętej przedsiębiorczości.

Wywiad jest częścią cyklu projektu „Młodzi w biznesie i finansach” – rozmów z przedstawicielami organizacji oraz instytucji wspierających przedsiębiorczość oraz edukację finansową wśród młodych ludzi.

Beata Dzidzińska – pierwsza kobieta Prezes w Fundacji SF BCC. Studentka drugiego stopnia finansów i rachunkowości na wydziale Zarządzania, Informatyki i Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Swoją karierę zawodową rozpoczęła od obsługi klienta, sprzedaży oraz księgowości wewnętrznej i świadczenia usług rachunkowych.

Magdalena Bryś