Strategiczne porozumienie Esri Polska i TomTom

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

uscisk.dloni.01.400x263Esri Polska, lider w obszarze rozwiązań GIS służących do prezentacji i analizy danych w kontekście geograficznym, nawiązała strategiczne porozumienie z firmą TomTom, specjalizującą się w rozwiązaniach mapowych i nawigacyjnych. Dzięki współpracy, osoby zainteresowane wizualizacją i analizą danych przestrzennych otrzymają pierwsze na rynku tak kompleksowe narzędzie łączące technologię GIS i dane geograficzne. Stanowi to szczególną wartość między innymi dla użytkowników biznesowych, którzy otrzymują gotowe narzędzia do wygodnej analizy przestrzennej danych firmowych czyli tzw. Location Analytics.

Rozwiązania Esri wykorzystywane są przez instytucje publiczne i przedsiębiorstwa w celu ilustrowania, przetwarzania i analizowania złożonych zasobów danych w postaci wirtualnych map. Przykładowo, pomagają one w ocenie punktów obsługowych po kątem rentowości, umożliwiają wyznaczenie najefektywniejszej trasy dojazdu i pozwalają na zbadanie atrakcyjności terenu pod nową inwestycję.

Strategiczne porozumienie

Główną korzyścią wynikającą ze współpracy obu firm jest połączenie wysokiej jakości technologii firmy Esri – ArcGIS, działającej w modelu cloud z bogatą bazą danych map TomTom. Pozwoli to organizacjom na natychmiastowe rozpoczęcie pracy z danymi bez konieczności instalowania oprogramowania i poszukiwania odpowiednich danych geograficznych. Porozumienie miedzy Esri Polska a firmą TomTom jest kolejnym etapem w zacieśnianiu wzajemnych relacji, który został zapoczątkowany jeszcze na szczeblu międzynarodowym. TomTom od lat jest jednym z preferowanych dostawców danych, które zasilają systemy Esri. Z drugiej strony aplikacje TomTom są tworzone przy wykorzystaniu platformy ArcGIS firmy Esri.

– Dotychczas Esri Polska oferowała narzędzia do analizy danych geograficznych, które każdorazowo pozyskiwane były ze źródeł zewnętrznych. Z uwagi na to, że Esri specjalizuje się w dostarczaniu technologii, nie dysponuje bazą szczegółowych map, które są na bieżąco weryfikowane i aktualizowane. Takie informacje ma natomiast TomTom. Kluczową cechą oferowanych danych jest ich aktualność. TomTom w czasie rzeczywistym analizuje dane związane np. z natężeniem ruchu ulicznego czy też, zmianami  infrastrukturalnymi. – mówi Tomasz Letmański z Esri Polska

Wizualizacja danych dostępna od ręki

Dzięki nawiązanej współpracy, portfolio produktów oferowanych przez Esri Polska rozszerzy się o dane, które klienci będą mogli wykorzystywać w swoich projektach z zakresu GIS. Oferowany pakiet danych firmy TomTom nosi nazwę MulitiNet i składa się z trzech komponentów. Pierwszy z nich (Find) zawiera dane dotyczące punktów adresowych, administracji, POI czy kodów pocztowych. Drugą, niezmiernie ważną częścią pakietu są dane odnoszące się do sieci komunikacyjnej (Guide), zawierające nie tylko charakterystyki samej sieci, ale również informacje o jej realnym użytkowaniu przez kierowców, ujęte w kontekście historycznym lub czasie rzeczywistym. Trzeci komponent o nazwie Display zawiera dane dotyczące map miast, użytkowania terenu, modeli 3D czy numerycznego modelu terenu.

Wspólne rozwiązanie łączące dane i technologię do ich analizy oraz wizualizacji na mapach otwiera przedsiębiorstwom możliwość wygodnej i prostej interpretacji zjawisk biznesowych w wielu kontekstach. Zapewniają natychmiastowy dostęp do wyniku analizy przez osoby decyzyjne bez potrzeby angażowania osób technicznych. Poprzez prostą integrację, pracownicy tworzący analizy uzyskują ciągły dostęp do informacji gromadzonych w różnorodnych systemach biznesowych, takich jak systemy wspomagające zarządzanie klasy ERP, rozwiązania do zarządzania relacjami z klientem CRM, i zarządzania łańcuchem dostaw SCM oraz dane z wewnętrznych baz, Internetu i stron www.

Źródło: Esri Polska, TomTom