Sprzedaż detaliczna hamuje, ale nadal jest na plusie

Sprzedaż detaliczna hamuje, ale nadal jest na plusie
Mariusz Zielonka Fot. Konfederacja Lewiatan
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Sprzedaż detaliczna w listopadzie 2022 r. była wyższa niż przed rokiem o 1,6% (wobec wzrostu o 12,1% w listopadzie 2021 r.). W porównaniu z październikiem br. spadła o 0,3% - podał Główny Urząd Statystyczny.

Polacy z miesiąca na miesiąc kupują coraz mniej. Sprzedaż detaliczna w listopadzie spadła w ciągu miesiąca o 0,3%. W porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku była wyższa o 1,6%. Dane pokazują, że to głównie wyprzedaże świąteczne, a także przygotowania do  sezonu zimowego pociągnęły sprzedaż do góry.

Kupujemy coraz więcej produktów pierwszej potrzeby

Kupujemy coraz więcej produktów pierwszej potrzeby, takich jak żywność i właśnie ubrania, odkładając zakupy mniej potrzebnych produktów na później. To nie wróży dobrze na przyszłość, szczególnie dla przemysłu. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami w listopadzie wzrosła sprzedaż detaliczna w obszarze RTV, AGD, co było efektem mistrzostw świata w piłce nożnej.

Czytaj także: Sprzedaż detaliczna w listopadzie zaskoczyła pozytywnie, wzrost o 1,6 proc. rdr >>>

Grudzień będzie kolejnym miesiącem wzrostu sprzedaży detalicznej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Papierkiem lakmusowym nastrojów będzie ewentualny spadek sprzedaży w skali miesiąca.

Źródło: Konfederacja Lewiatan