SMS-y w marketingu produktów i usług

SMS-y w marketingu produktów i usług
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

SMS-y, dzięki możliwości szybkiego i skutecznego dotarcia do odbiorcy, inspirują marketerów do komunikacji z potencjalnymi oraz stałymi klientami.

Z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2015” wynika, że 65,7% osób otrzymuje SMS-y handlowe od firm i sklepów. Wielokrotnie konsumenci sami wyrażają zainteresowanie i chęć otrzymywania tego typu komunikatów, a aż 69,9% badanych potwierdza, że chce je dostawać nadal. Aby ta tendencja nie uległa zmniejszeniu, należy pamiętać jednak o jednym czynniku wskazanym przez badanych – preferowana częstotliwość otrzymywania SMS-ów, czy to o charakterze informacyjnym, czy promocyjnym, to jedna informacja na tydzień. Potwierdza się więc tu reguła, że więcej, nie znaczy lepiej.

Najbardziej atrakcyjną wiadomością z punktu widzenia konsumentów są komunikaty o promocjach i rabatach ulubionych sklepów (86,5% wskazań). Wysłane do potencjalnego klienta motywują do odwiedzenia witryny internetowej lub punktu stacjonarnego. Na dalszym miejscu plasują się SMS-y dotyczące statusu realizacji zamówienia, dzięki którym klient wie, kiedy otrzyma wyczekiwaną przesyłkę (69.9%) oraz przypomnienia o terminie wizyty u kosmetyczki czy mechanika lub zaległej płatności (49,1%). Interesujące okazują się też SMS o nowościach oraz powiadomienia o funkcjonowaniu sklepów czy lokali w dni wolne od pracy.

Właściciele telefonów i smartfonów szczególnie upodobali sobie otrzymywanie SMS-ów z kilku branż: odzież/obuwie/akcesoria (69,9% badanych), RTV/AGD (45%), a także rozrywka/kultura (43,7%).

– W większości przypadków to kobiety są najbardziej zainteresowane otrzymywaniem SMS-ów informujących o promocjach czy rabatach, co potwierdzają wnioski z przeprowadzonego przez nas badania. Aż 82% przedstawicielek płci pięknej preferuje SMS-y z kategorii kosmetyka/fryzjerstwo, a 63% z segmentu modowego. Mężczyźni z kolei wolą otrzymywać SMS-owe powiadomienia o usługach finansowych czy ubezpieczeniach (64%) oraz  RTV/AGD (63%) – wyjaśnia Edyta Godziek, Content Marketing Manager z SerwerSMS.pl.

Nadawcy SMS-ów chcąc czerpać profity z tego typu komunikacji muszą pamiętać, by treści były odpowiednio stargetowane i spersonalizowane. Zbyt duża częstotliwość i/lub źle dopasowana oferta do odbiorcy, mogą znacząco zniechęcić konsumentów do tego typu komunikacji, dlatego dedykowana strategia marketingowa musi tak odpowiadać na potrzeby marki, jak i oczekiwania klientów.

Marcin Złoch
Miesięcznik Finansowy BANK