SGB i bankowość XXI wieku

SGB i bankowość XXI wieku
Błażej Mika SGB
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Jaka powinna być bankowość XXI wieku?, przed FORUM TECHNOLOGII BANKOWOŚCI SPÓŁDZIELCZEJ, które odbędzie się 22 i 23 maja w Warszawie pytamy o to Błażeja Mikę wiceprezesa Zarządu SGB-Bank SA.

#BłażejMika: W bankowości XXI wieku trzeba być elastycznym i zwinnym #SGB

Żyjemy w epoce Sieci, globalnej komunikacji, w której wszyscy jesteśmy „połączeni”. Bankowość tworzona jest na nowo, płatności zyskują zupełnie inny wymiar, zmieniły się oczekiwania i potrzeby Klientów.

Współczesny rynek usług finansowych cechuje bardzo duży poziom konkurencji, złożoność i skomplikowane regulacje. Wg rożnych badań,  banki nadal są filarem społecznego zaufania, stabilności i pewności działania, ale mają coraz silniejszą konkurencję w postaci np.  Fintech-ów, których ramy działania tworzą nowe regulacje – PSD2.

Jak sprostać tym wyzwaniom?

Kluczowe staje się postawienie Klienta w centrum uwagi, w myśl zasady: Co jeszcze możemy dla Pani/Pana zrobić?

W bankowości XXI wieku trzeba być elastycznym i zwinnym. Budować wielokanałowe platformy obsługi Klienta i szerokie ekosystemy z płatnościami, kredytami online, ubezpieczeniami i zarządzaniem finansami.

Nowe rozwiązania muszą być przyjazne i łatwe w użyciu.

Dlatego trzeba wychodzić poza obowiązujące dotychczas schematy i szukać inspiracji w branżach pozafinansowych.

Tworzyć nową jakość, nieustająco badać, ale i perfekcyjnie rozumieć potrzeby Klientów,  którzy są naszymi partnerami w biznesie, i z którymi musimy tworzyć długotrwałe relacje.

Źródło: aleBank.pl