SAP w gronie liderów wśród rozwiązań bankowych zorientowanych na klienta – według niezależnego instytutu badawczego

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

sap.02.400x203Firma SAP ogłosiła, że instytut Forrester Research Inc. uznał ją za lidera wśród dostawców zorientowanych na klienta rozwiązań dla bankowości. Wg raportu "The Forrester Wave™: Customer-Centric Global Banking Platforms, Q3 2014", rozwiązanie SAP® for Banking "zapewnia wszechstronną obsługę zorientowanych na klienta elementów platformy bankowej, takich jak wielokanałowe procesy biznesowe i media społecznościowe".

Instytut Forrester poddał ocenie ośmiu najbardziej znaczących dostawców oprogramowania, stosując 74 kryteria obejmujące: siłę bieżącej oferty, dopasowanie strategii do trendów branżowych i potrzeb bankowości oraz wielkość udziału w rynku. W raporcie można przeczytać, że „dzięki dogłębnemu doświadczeniu w dziedzinie aplikacji biznesowych, SAP jest w stanie zaoferować wszechstronne i kompleksowe funkcje do wsparcia zorientowanych na klientach usług bankowych, a także narzędzia, które pozwalają dostosowywać się do potrzeb klientów oraz najszerszy pakiet gotowych rozwiązań, wspierających takie dziedziny jak analityka i księgowość”.

Zorientowanie na klienta to priorytet dla 81 procent dużych banków ankietowanych przez Bloomberg Businessweek (raport z 2013 roku**). Połowa banków stwierdziła, że nie dysponuje odpowiednio rozbudowanymi funkcjami, które mogłyby wspierać ich strategię obsługi klientów.

Kontakt z bankiem to już nie tylko kasjer w okienku czy bankomat” — powiedział Falk Rieker, globalny dyrektor jednostki biznesowej bankowości w SAP. „Odbywa się on cyfrowo – w sieciach społecznościowych i poprzez aplikacje mobilne obsługiwane przez całkiem nową generację „cyfrowych tubylców. Dostosowaliśmy się do tych trendów, tworząc zintegrowaną i zorientowaną na klienta platformę, która umożliwia bankom zrozumienie klientów i podjęcie z nimi dialogu w tych kanałach w sposób, jakiego oczekują ich użytkownicy„.

Zestaw rozwiązań SAP for Banking usprawnia najważniejsze procesy w bankowości dzięki wszechstronnemu zestawowi zintegrowanych rozwiązań obejmujących zarządzanie wieloma kanałami relacji z klientem, bankowość transakcyjną, płatności, zarządzanie finansami i ryzykiem, pozyskiwanie klientów i zasoby ludzkie. Zarówno duże, jak i niewielkie banki mogą polegać na rozwiązaniach SAP for Banking, które pomogą nie tylko w lepszej obsłudze klientów, ale także w ograniczeniu kosztów i komplikacji wielokanałowej obsługi, we wczesnej identyfikacji zagrożeń oraz w lepszym zapewnianiu zgodności z regulacjami prawnymi.

Więcej informacji w raporcie. Więcej informacji można znaleźć na stronie SAP News Center. Śledź firmę SAP na Twitterze: @sapnews oraz SAP Polska na naszych profilach na Facebooku oraz Twitterze @SAPPolska.

Źródło: SAP

*Forrester Research Inc. „The Forrester Wave™: Customer-Centric Global Banking Platforms, Q3 2014”, sierpień 2014
**Bloomberg Businessweek, Research Services, Banks Betting Big on Big Data and Real-Time Customer Insight, wrzesień 2013