Santander Bank Polska otwarty na potrzeby osób niesłyszących

Santander Bank Polska otwarty na potrzeby osób niesłyszących
Fot. Santander Consumer Bank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Według najnowszego raportu Rzecznika Praw Obywatelskich, dla osób z niepełnosprawnością słuchu w Polsce najczęściej wyzwaniem jest korzystanie z usług w miejscach publicznych, ponieważ nie zawsze dostępne jest tłumaczenie . W tym tygodniu obchodzimy Międzynarodowy Tydzień Głuchych, podczas którego szczególnie warto pomyśleć o wyzwaniach, z jakimi mierzy się ta grupa każdego dnia.

Santander Bank Polska systematycznie rozwija program Obsługa bez barier przez wprowadzanie rozwiązań dostosowanych do potrzeb różnych grup klientów, w tym także osób niesłyszących i słabosłyszących.

– Każdego dnia dbamy o dostępność rozwiązań dla naszych klientów z różnymi potrzebami. Przyświeca nam idea inkluzywnej bankowości, która dba o rozwiązania uniwersalne, adresujące oczekiwania różnych grup odbiorców,  m.in. dlatego od 2014 r. osobom niesłyszącym oferujemy połączenie online z doradcą, który posługuje się Polskim Językiem Migowym – mówi Marta Walaszczyk-Szymańska, odpowiedzialna za program Obsługa bez barier w Santander Bank Polska.

Obsługa w Polskim Języku Migowym w każdym oddziale i kanałach online

Z obsługi w Polskim Języku Migowym można skorzystać w łatwy sposób w każdym oddziale, a także w kanałach online – za pośrednictwem bankowości internetowej i mobilnej w opcji „Kontakt” oraz na stronie internetowej banku w zakładce „Pomoc i kontakt”.

Ważnym udogodnieniem jest sieć oddziałów bez barier, wśród których  znajdują się placówki z przenośnymi pętlami indukcyjnymi. To system dźwiękowy dla osób z aparatami słuchowymi, poprawiający komfort rozmowy osób słabosłyszących. W oddziałach na klientów czekają również odpowiednio przeszkoleni i przygotowani doradcy oraz stanowiska z „Pierwszeństwem obsługi”.

Sieć bankomatów z udogodnieniami dla niewidomych

Dla osób niewidomych bank rozwija sieć bankomatów z udogodnieniami – obecnie zdecydowana  większość naszych bankomatów, bo ponad  1500, jest wyposażona w przynajmniej jedno udogodnienie dla osób z indywidualnymi potrzebami.

By być jeszcze bardziej dostępnym dla klientów z różnymi potrzebami, bank przygotował filmy reklamowe, które są dostosowane do potrzeb osób niesłyszących oraz osób niewidomych. Można je obejrzeć na bankowym kanale YouTube oraz stronie programu Obsługa bez barier: www.santander.pl/obb w zakładce Dostępna komunikacja.

Czytaj także: 2 mln zł od Grupy Santander Bank Polska na wsparcie psychiatrii dzieci i młodzieży >>>

Z okazji Tygodnia Osób Niesłyszących bank zaplanował również akcję edukacyjną skierowaną do swoich do pracowników. 23 września w Światowym Dniu Języków Migowych odbywają się m.in. warsztat nauki podstaw języka migowego oraz spotkanie z ekspertami zewnętrznymi przybliżające perspektywy i potrzeby osób niesłyszących.

Santander Bank Polska swoją strategię realizuje w zgodzie z Principles for Responsible Banking (PRB). Ten zbiór zasad odpowiedzialnej bankowości powstał we współpracy globalnych instytucji finansowych i ONZ.

Źródło: Santander Bank Polska