Santander Bank Polska: Google Pay powyżej 100 zł bez PIN, wystarczy odblokowanie telefonu

Santander Bank Polska: Google Pay powyżej 100 zł bez PIN, wystarczy odblokowanie telefonu
Fot. stock.adobe.com/goodluz
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Od 13 października klienci Santander Bank Polska, korzystający z płatności Google Pay, mogą płacić powyżej 100 zł bez PIN-u. Do autoryzacji wystarczy odblokowanie telefonu.
Klienci @SantanderBankPL, korzystający z płatności #GooglePay, mogą płacić powyżej 100 zł bez #PIN #Santander #SanranderBank

Już wkrótce dla klientów Santander Bank Polska zmieni się sposób autoryzacji transakcji Google Pay powyżej 100 zł. Dotychczas takie transakcje wymagały PINu. Po zmianie wystarczy odblokowanie telefonu. Dla bezpieczeństwa, użytkownik po odblokowaniu smartfona ma ograniczony czas na płatność – 180 sekund. Jeśli telefon jest odblokowany przez dłuższy czas przed płatnością, Google Pay poprosi o uwierzytelnienie za pomocą wybranej metody odblokowania ekranu.

Nowe funkcjonalności w ciągu miesiąca

Klienci nie będą musieli nic robić, aby korzystać z tego rozwiązania. Migracja na nowe funkcjonalności nastąpi w ciągu miesiąca.

– Nowy sposób autoryzacji wpisuje się w aktualne potrzeby klientów związane z bezpieczeństwem w pandemii. Zwiększa także wygodę płatności mobilnych, i liczymy, że zachęci do płacenia w ten sposób jeszcze więcej osób. Obecnie średnia wartość transakcji Google Pay w sklepach stacjonarnych wynosi 42 zł, liczba transakcji jest o 105% wyższa w porównaniu do grudnia 2019  roku, a ich łączna wartości o 85% wyższa. Natomiast średnia wartość transakcji Google Pay w sklepach internetowych to 112 zł. Klienci Santander Bank Polska realizują o 43% więcej takich płatności niż w grudniu 2019 roku, a ich wartość jest o 83% wyższa – mówi Sebastian Radzimowski, odpowiedzialny za płatności mobilne w Santander Bank Polska.

Jak autoryzować płatności Google Pay powyżej 100 zł?

Płatności Google Pay powyżej 100 zł można autoryzować m.in. kodem PIN, wzorem, hasłem, odciskiem palca lub skanowaniem siatkówki. Nie zadziałają natomiast uznawane za mniej bezpiecznie zabezpieczenia typu Smart Unlock lub Knock to Unlock.

Czytaj także: Santander: przelewy z kont innych banków już dostępne >>>

Co ważne, w przypadku zgubienia lub utraty telefonu można zablokować lub usunąć usługę z poziomu konta Google. Po odzyskaniu telefonu należy ponownie dodać karty. Google Pay nie przechowuje danych karty w telefonie, dlatego w przypadku jego utraty w wyniku zgubienia lub kradzieży nie ma dostępu do informacji, nawet jeśli urządzenie będzie odblokowane.

Źródło: Santander Bank Polska