Rynek finansowy: Kronika – październik 2014

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

WYDARZENIA I WSKAŹNIKI

Na zlecenie Centrum im. Adama Smitha przebadano oczekiwania Polaków w stosunku do nowego rządu, gdy chodzi o gospodarkę. Badanie ilościowe przeprowadzono na panelu badawczym "Ariadna". Polacy są przeciwni regulacji gospodarki. W większości deklarują potrzebę większej wolności gospodarczej i zniesienia przez rząd barier jej rozwoju. Aż 91 proc. badanych chce zniesienia zakazu, który zabrania rolnikom sprzedaży swoich produktów poza województwem ich wytworzenia. Polacy nie wierzą w obietnice polityków, którzy zapewniają, że zagwarantują im godną emeryturę.

Przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw w sierpniu br. wzrosło o 3,5 proc. r./r., zaś zatrudnienie w przedsiębiorstwach zwiększyło się o 0,7 proc. r./r., podał Główny Urząd Statystyczny. W ujęciu miesięcznym, przeciętne wynagrodzenie spadło o 1,8 proc. i wyniosło 3893,23 zł. Natomiast zatrudnienie w przedsiębiorstwach wzrosło o 0,1 proc. m-c/m-c i wyniosło 5534,6 tys. osób. Natomiast Eurostat poinformował, że godzinowe koszty pracy w II kw. 2014 r. w Polsce wzrosły o 4,2 proc. r./r. Same płace w II kw. zwiększyły się o 3,6 proc. w ujęciu rocznym

Polska ponownie spadła o jedno miejsce i zajmuje 43. pozycję wśród 148 państw w prestiżowym rankingu konkurencyjności Światowego Forum Gospodarczego (WEF). Tak jak w ostatnich latach, najbardziej konkurencyjną gospodarką pozostaje Szwajcaria, kolejny jest Singapur. Stany Zjednoczone wróciły na podium, spychając z niego Finlandię. Tuż za nią są Niemcy – największy partner gospodarczy Polski.

Reformą OFE zajmie się Trybunał Konstytucyjny. Po wniosku prezydenta, swoje zastrzeżenie zgłosiła także rzecznik praw obywatelskich Irena Lipowicz. Jej zdaniem naruszono zasady: zaufania obywateli do państwa oraz niedziałania prawa wstecz. Wniosek RPO o uznanie niekonstytucyjności tych zapisów trafił do Trybunału Konstytucyjnego.

TRANSAKCJE

Raiffeisen Polbank zdecydował o integracji procesów obsługi klientów byłego Polbanku w rozwiązaniu Customer Interaction Center (CIC), usprawniającym pracę contact center banku. Projekt miał na celu ujednolicenie procesów obsługi klientów, wzmocnienie kontroli kosztowej oraz uproszczenie infrastruktury telekomunikacyjnej. W jego ramach pojemność systemu Interactive Intelligence została zwiększona ponad dwukrotnie. Aktualnie oprogramowanie ułatwia pracę kilkuset konsultantów jednostek contact center banku. Przełożyło się to m.in. na zdecydowany wzrost wykorzystania aplikacji Interaction Dialer, modułu rozwiązania CIC służącego do automatyzacji kampanii wychodzących.

Spółki iTaxi oraz Idea Bank podpisały porozumienie o współpracy. Dotyczy ono ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI