Ruch klientów w placówkach bankowych o 25 – 30 proc. niższy niż przed pandemią koronawirusa

Ruch klientów w placówkach bankowych o 25 – 30 proc. niższy niż przed pandemią koronawirusa
Szymon Wałach, fot. PKO BP
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Ruch klientów w placówkach bankowych jest o 25-30 proc. niższy niż przed pandemią i na takim poziomie pozostanie co najmniej w średnim terminie - poinformował dyrektor w PKO BP Szymon Wałach.
Szymon Wałach z @PKOBP: ruch klientów w placówkach bankowych jest o 25-30 proc. niższy niż przed pandemią i na takim poziomie pozostanie co najmniej w średnim terminie #banki #koronawirus #COVID19

„Już teraz widzimy, że ruch w placówkach nie wrócił do historycznych poziomów, on jest niższy między 25 a 30 proc. i pewnie na tym poziomie pozostanie w co najmniej średnim terminie. To będzie miało implikacje dla nowych kanałów obsługi – w szczególności wydaje się, że jest to moment na budowanie kompetencji video bankingu (…) – dla klientów w pewnych scenariuszach jest to bardzo preferowany kanał kontaktu” – powiedział dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej PKO BP Szymon Wałach podczas konferencji BankTech 2020.

Social distancing pozostanie z nami na dłużej

„Social distancing pozostanie z nami na dłużej, szczepionka nie pojawi się szybko i musimy z tą świadomością budować oczekiwania co do przyszłości. To będzie miało daleko idące implikacje dla spotkań z klientami” – dodał.

Czytaj także: W ciągu 3 lat w Polsce zniknie ok. 15 proc. placówek bankowych?

Dyrektor poinformował, że zwiększa się używanie kanałów cyfrowych przez klientów banków.

Zwiększenie używania kanałów cyfrowych przez klientów banków

„To, co widzimy również w badaniach, to zwiększenie używania kanałów cyfrowych przez klientów banków, w tym część klientów pierwszy raz skorzystała z kanałów cyfrowych, w konsekwencji sytuacji pandemicznej. W skali Polski około 20 proc. respondentów deklaruje użycie kanałów bankowości mobilnej i e-bankingu po raz pierwszy” – powiedział Wałach.

Jego zdaniem trend związany ze zdalnym modelem zakupów (e-commerce), e-rozrywki czy e-edukacji zwiększy adopcję oraz skalę korzystania przez klientów z cyfrowych kanałów bankowych.

Źródło: PAP BIZNES