Rośnie popyt na rozwiązania Business Intelligence

Rośnie popyt na rozwiązania Business Intelligence
Fot. Pixabay.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Technologia Business Intelligence (BI) obchodzi swoje 60-lecie. W 1958 roku na łamach czasopisma IBM Journal po raz pierwszy został zdefiniowany schemat działania w pełni zinformatyzowanego systemu analitycznego wspierającego podejmowanie kluczowych decyzji w przedsiębiorstwach.

Analiza danych może dotyczyć każdego problemu trapiącego daną organizację #PawełBrach #TogetherData

Dziś ten segment analityki danych to wielomiliardowy globalny biznes. Według raportu Research and Markets wartość globalnego rynku rozwiązań Business Intelligence wyceniana jest na prawie 19 mld dolarów, natomiast roczny wskaźnik wzrostu do roku 2024 szacowany jest na 10,3 proc. Z szacunków firmy TogetherData zajmującej się analityką danych wynika, iż popyt na systemy BI w Polsce do 2020 roku wzrośnie o 30 proc.

– Analiza danych może dotyczyć każdego problemu trapiącego daną organizację. Przykładem jest np. zmniejszenie ryzyka biznesowego związanego z opóźnieniami w płatnościach czy wyjaśnienie przyczyny słabszej sprzedaży danego produktu –  wyjaśnia Paweł Brach, wiceprezes firmy TogetherData.

Jak wynika z badania „Going Beyond the Data. Turning Data from Insights into Value”, przeprowadzonego przez firmę KPMG International, 8 na 10 (82%) przebadanych przedsiębiorstw twierdzi, że dzięki zrozumieniu mechanizmów z zakresu analityki wielkich zbiorów danych, udało im się lepiej zrozumieć potrzeby swoich klientów i skuteczniej reagować na nie ofertowo.

– Warto zaznaczyć, iż aplikacje BI nie informują, jakie konkretnie kroki powinny zostać podjęte, pomagają natomiast unikać błędnych lub ryzykownych decyzji – dodaje Paweł Brach.

Marcin Złoch